شناسهٔ خبر: 54947101 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

زنان باردار و مادران شیرده تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار می‌گیرند 

مدیرکل بیمه سلامت اصفهان گفت: زنان باردار، مادران شیرده و نوزادان فاقد بیمه درمانی تا پایان دوره شیردهی به صورت رایگان تحت پوشش خدمات این بیمه قرار می‌گیرند تا زمینه کاهش هزینه‌های آنان فراهم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، محمدحسین صفاری اظهار کرد: زنان باردار، مادران شیرده و نوزادان فاقد بیمه درمانی تا پایان دوره شیردهی به صورت رایگان تحت پوشش خدمات این بیمه قرار می‌گیرند تا زمینه کاهش هزینه‌های آنان فراهم شود؛ علاوه بر آن، با تسهیلات در نظر گرفته شده فرزندان این مادران نیز تا پنج سالگی بدون ارزیابی آزمون وسع، رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت می توانند از خدمات درمانی نازایی و ناباروری سازمان بیمه ایران تا سه دوره با پوشش ۹۰ درصدی بیمه که البته شامل بانوان تا سن ۴۹ سالگی می‌شود، استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت اصفهان ادامه داد: همچنین در راستای تسهیل‌گری دریافت خدمات، بیمه‌شدگان صندوق روستایی و بیمه سلامت همگانی در خصوص خدمات ناباروری از سامانه ارجاع معاف هستند.

بیمه رایگان یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در اصفهان

وی بیان کرد: پوشش بیمه پایه صادره برای این افراد، بیمه سلامت همگانی، بدون انجام ارزیابی وسع و رایگان، با اعتبار یک ساله و بدون رعایت شرط خانوار خواهد بود و فرزندان این مادران بعد از تولد نیز می توانند از این پوشش بیمه بهره مند شوند.

صفاری گفت: بیش از یک میلیون و هشتصد هزار نفر در استان اصفهان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد حدود یک میلیون و سیصد هزار نفر به صورت رایگان بیمه شده اند.

48

نظر شما