شناسهٔ خبر: 54947090 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

پرونده زائران مدینه قبل بسته شد

تسنیم

با عزیمت ۱۳۱۵ زائر از مدینه منوره به سمت مکه مکرمه پرونده زائران مدینه قبل در حج امسال بسته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، محمد آزاد رئیس ستاد مدینه گفت: 1315 زائر مدینه‌النبی در قالب 9 کاروان دوشنبه شب پس از محرم شدن در مسجد شجره و بستن میثاق بندگی راهی مکه مکرمه شدند.

وی افزود: بدین ترتیب با ورود آخرین کاروان های زائران و عوامل اجرایی و فرهنگی در بامداد امروز به  مکه،  پرونده زائران مدینه قبل حج تمتع امسال بسته شد. این زائران پس از5 شب اقامت در مدینه  دیروز با حضور در حرم نبوی و قبرستان بقیع زیارت وداع خوانده و از پیامبر اسلام درخواست کردند که این آخرین حضورشان در مدینه نباشد.

رئیس ستاد مدینه ادامه داد: 20315 زائر مدینه قبل با 89 پرواز در قالب 160 کاروان از ایستگاه‌های پروازی در کشورمان به شهر پیامبر منتقل شدند و طی اسکان در مدینه با نام‌نویسی در سامانه توسط بخش انفورماتیک سازمان حج و زیارت و اخذ نوبت، براساس شرایط و ضوابط تعیین شده یک بار توانستند از فیض زیارت و عبادت در روضه منوره بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه آخرین پرواز زائران مدینه قبل 8 تیرماه وارد فرودگاه این شهر شده بود، افزود: عوامل و دست‌اندرکاران ستادی از 14 ذی‌الحجه میزبان زائران مدینه بعد خواهند بود.

آزاد گفت: اولین پرواز زائران از مدینه روز 19 ذی‌الحجه به سمت ایران انجام خواهد شد و پروازهای زائران از عربستان به مقصد کشورمان 7 مردادماه پایان خواهد یافت.

همچنین اکبر رضایی، رئیس ستاد مکه از استقرار تمام زائران ایرانی حج 1401 در مکه مکرمه خبر داد و گفت: از مجموع 39 هزار و 635 نفر زائر و عوامل اجرایی سهمیه کشورمان در حج 1401 تنها 49 نفر پس از صدور ویزا انصراف خود را اعلام کردند.

وی افزود: هم‌اکنون 39 هزار و 586 زائر و عوامل اجرایی کاروان های ایرانی برای حضور در کنگره عظیم حج در مکه مکرمه حضور دارند که در 31 هتل مستقر هستند.

رئیس ستاد مکه زمان آغاز عملیات اعزام حجاج به عرفات را ساعت پنج عصر روز هشتم ذی‌الحجه عنوان و اظهار کرد: پیش از آن زائران اهل سنت در ساعت 6 صبح همان روز به منا منتقل می شوند.

به گفته وی انتقال حجاج ایرانی به منا به وسیله 243 دستگاه اتوبوس طی سه مرحله انجام می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما