شناسهٔ خبر: 54947084 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس بنیاد مسکن:

۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی ویژه اقشار کم‌درآمد در کشور ساخته می‌شود

مهاباد - ایرنا - رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: براساس تفاهم‌نامه منعقد شده با بنیاد مستضعفان، ۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی برای برخورداری اقشار ضعیف و محروم در کشور ساخته می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر نیکزاد روز سه‌شنبه در نشست با دهیاران میاندوآب با اعلام این خبر اظهار کرد: همچنین با مساعدت این بنیاد ۲ هزار کیلوگرم میلگرد، ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و هشت تن سیمان به ازای هر واحد مسکن در اختیار محرومان جهت ساخت قرار می‌دهد.

وی در زمینه بازنگری در طرح هادی روستاها نیز افزود: بازنگری در اجرای طرح هادی روستایی، به تمام استان‌ها ابلاغ شده تا هیچ روستایی در امر ساخت و ساز با مشکل مواجه نشوند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در اجرای این طرح مصوب شده است که برای داخل روستا مبنا همان مصوبه باشد و پروانه‌ نیز براساس همان صادر شود.

نیکزاد اظهار کرد: از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱ برای اجرای طرح هادی در ۱۵ روستای میاندوآب مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال اختصاص داده شد.

نیکزاد افزود: همچنین برای ساخت مسکن اقشار کم درآمد در روستاهای شهرستان میاندوآب ۲۰۰ واحد مسکن از محل تفاهم‌نامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بنیاد مستضعفان در نظر گرفته شد.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سفری یکروزه با استقبال مسوولان شهرستان میاندوآب وارد این شهرستان شد و در بدو ورود به مقام شامخ ۸۵۰ شهید والامقام و سرافراز این منطقه ادای احترام کرد.

۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی ویژه اقشار کم‌درآمد در کشور ساخته می‌شود

بازدید از روستای «ارمناک سفلی» بخش مرکزی میاندوآب و سفر به شهرستان‌های تازه تاسیس باروق و چهاربرج و حضور در روستای «نادرگلی» باروق، روستای «شکورکندی» و «اسلام‌آباد» چهاربرج و نشست با دهیاران این شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های «نیکزاد» در این سفر است.

در این سفر مهدی عیسی‌زاده نماینده شهرستان‌های میاندوآب، چهاربرج و باروق، علی پیام فرماندار ویژه میاندوآب و جمعی از مسوولان رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را همراهی می‌کنند. 

میاندوآب، چهاربرج و باروق دارای ۱۹۹ روستا هستند که حدود ۴۰ درصد واحدهای روستایی این شهرستان‌ها مقاوم سازی شده‌است. 

نظر شما