شناسهٔ خبر: 54947033 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان:

اثرناپذیری از فشار‌های صاحبان قدرت در انتخاب مدیر تربیت معلم همدان اهمیت دارد

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان در بیانیه‌ای نسبت به حاشیه‌های ایجاد شده نسبت به انتصاب رئیس این دانشگاه واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان در بیانیه‌ای نسبت به حاشیه‌های ایجاد شده نسبت به انتصاب رئیس این دانشگاه، اعلام کرد که در این حوزه آنچه اهمیت دارد حریت و استقلال مدیریت تربیت معلم و عدم اثرپذیری از القائات و فشار‌های نمایندگان و صاحبان قدرت است.


در این بیانیه آمده است:

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان پردیس شهید مقصودی برآن است تا در قبال حواشی اخیر انتصاب مدیریت دانشگاه فرهنگیان استان همدان مواردی را جهت تبیین و شفافیت مسئله فوق الذکر بیان دارد:

نخست حال ناخوش پردیس‌های همدان؛ که در طول سال‌های گذشته توسعه کمی و کیفی چشمگیری در آن‌ها ملاحظه نمی‌شود. سالهاست دانشجومعلمان پردیس خواهران در محیطی غیر دانشگاهی و ناایمن و به دور از حداقل امکانات زیبنده معلمان آینده این استان دوران تحصیل خود را سپری میکنند.

در طول ۲ سال تعطیلات کرونایی که فرصت مناسبی جهت بازسازی و رفع مشکلات ساختمان‌های فرسوده می‌توانست باشد حتی با وجود کسورات ناعادلانه از حقوق دانشجومعلمان شاهد اقدامی درخور در این زمینه نبودیم.

ثانیا افت فرهنگی و تربیتی؛ فضای فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان علیرغم وجود ظرفیت‌های ناب مادی و معنوی این دانشگاه فضایی مرده و بی تحرک است. کانون‌ها و انجمن‌های دانشگاه گویی وجود خارجی ندارند. شاخص‌های تربیتی در بین دانشجومعلمان نسبت به سالیان گذشته نزول چشمگیری داشته است. عدم برگزاری منظم و به موقع جلسات شورای فرهنگی دانشگاه نمونه‌ای از بی تفاوتی نسبت به تعالی امور فرهنگی این مجموعه است.

ثالثا عدم تعامل و نبود نگاه دانشجویی بین مسئولین؛ نگرش سو نسبت به فعالیت‌های سیاسی دانشجویان علیرغم تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری و عدم تعامل صحیح با دانشجومعلمان مطالبه گر از جمله چالش‌هایی است که دانشجویان را از میدان مشارکت در پیشبرد اهداف متعالی اجتماعی و سیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی باز داشته است.

رابعا خلأ هویت بخشی به دانشجومعلمان؛ تقلیل هویت معلمی از امامت جامعه به یک شغل و منبع درامد ره آورد نگاه غیر تربیتی و فن سالارانه به این مقوله تمدنی است. تربیت معلم تراز بایستی از همین مراکز رقم بخورد و نه لزوما از سطوح کلان مدیریتی.

خامسا فقر ایده‌های تحولی و رکود و رخوت مدیریت مسن و محافظه کار

از این رو مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت در استان همدان نیازمند مدیری جوان، با پشتکار، دارای روحیه و سبقه بسیجی و جهادی؛ آگاه به مسائل دانشجومعلمان و ابعاد تربیتی و فنی تربیت معلم استان است. چرا که تربیت معلم استان بیش از هرچیز نیازمند فهم مسئله متناسب با اقتضائات و ظرفیت‌های موجود است؛ که این ویژگی‌ها را بایستی در بین عناصر دغدغه‌مند و فعال در عرصه فرهنگ و تربیت جستجو کرد.

چه بسا بست نشینان تربیت معلم همدان که خود بانیان وضع موجود اند.

در این بین جانبداری برخی نمایندگان مجلس و پدرخوانده‌های استان از گزینه‌های مطلوب خود و یا ممانعت از حضور دیگر افراد امری مذموم و خلاف شأنیت ایشان است که متاسفانه علیرغم تذکرات چندباره رهبری در این زمینه هم چنان مشاهده می‌شود. آنچه حائز اهمیت است حریت و استقلال مدیریت تربیت معلم و عدم اثرپذیری از القائات و فشار‌های نمایندگان و صاحبان قدرت است.

نظر شما