شناسهٔ خبر: 54947021 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان:

ارائه مشوق‌های اقتصادی در کنار فرهنگ سازی راهکار افزایش جمعیت است

رشت- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به نقش فرهنگ سازی در افزایش جمعیت، گفت: در کنار فرهنگ سازی نیازمند ارائه مشوق‌های اقتصادی هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسین مصطفی پور بعد از ظهر سه شنبه در جلسه ستاد خانواده و جمعیت استان گیلان با بیان اینکه یکی از اصلی ترین ابر چالش کشور پیری جمعیت استT اظهار کرد: استان گیلان جلودار این حرکت منفی بوده و مشکلات ما نسبت به سایر استان‌ها مضاعف است و باید چند برابر آنها کار و برنامه ریزی کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به اینکه نیازمند وحدت رویه در بحث برنامه‌ها و فعالیت‌های مربوط به افزایش جمعیت هستیم، افزود: برنامه‌ها نباید موازی باشد و با همه ظرفیت باید در راستای هدف متعالی به ثمر بنشیند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها هم پوشانی داشته باشند و از ظرفیت یکدیگر برای اجرای سیاست‌های جمعیتی استفاده کنند، بیان کرد: نظارت درستی بر اجرای برنامه‌ها و سیاست‌ها وجود داشته باشد تا در ادوار مختلف نقشه راه را متوجه شویم و میزان پیشرفت‌ها و کمبودها را تشخیص دهیم.

مصطفی پور با اشاره به اینکه اولویت‌ها در اجرای برنامه‌ها احصا شود و کار را از موضوعات مهم‌تر آغاز کنیم، افزود: استفاده از کارشناسان و کارگروه‌های تخصصی در ذیل ستاد خانواده و جمعیت استان گیلان تشکیل شود تا از نظرات آنها برای رفع مشکلات استفاده کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه بدون پشتیبانی و تأمین اعتبارات لازم پیشبرد برنامه‌ها ممکن نیست، گفت: اگر چه فرهنگ سازی برای افزایش جمعیت کاری مهم است اما ارائه مشوق‌های اقتصادی برای افزایش جمعیت نیز بسیار مؤثر است.

وی توجه به آموزش پزشکی و حمایت‌های بهداشتی از زوجین را امری مهم و ضروری دانست و افزود: فرهنگ سازی باید در دستور کار همه دستگاه‌های متولی قرار گیرد و برای جامعه هدف خود ستاد و کارگروه تشکیل دهند تا کار مثبتی برای نیل به اهداف جمعیتی انجام دهند.

پرداخت ۴۱ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج به زوجین نیازمند

مدیرکل کمیته امداد گیلان نیز در این جلسه با اشاره به برپایی جشن ازدواج برای ۱۱۰ نفر در سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س)، گفت: برای هر کدام از زوجین حواله ۱۵ میلیون تومانی داده شد.

عباس اهرابی با اشاره به ارائه بسته‌های تشویقی برای ازدواج جوانان، بیان کرد: برای درمان ناباروری زوجین وام پرداخت می‌کنیم و بخش اعظم هزینه‌های ناباروری را نیز پرداخت می‌کنیم.

وی افزود: بیش از ۴۱ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج در سال گذشته به ۲ هزار و ۵۵۰ نفر پرداخت شد.

نظر شما