شناسهٔ خبر: 54946914 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

لاوروف: غرب آزادی بیان را به خاک سپرده است

وزیر خارجه روسیه با اشاره به اقدامات گسترده غرب در اعمال محدودیت ها بر رسانه های روسی، اعلام کرد که این مسئله موجب شده تا مسکو نیز علی رغم میل باطنی اش متوسل به اقدامات متقابل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ریانووستی، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز سه شنبه در جریان سفر خود به مغولستان اعلام کرد که متأسفانه غرب هر کاری می‌کند تا جلوی کار رسانه‌هایی را بگیرد که اطلاعات عینی در مورد آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد، ارائه می‌دهند.

همچنین شبکه خبری راشاتودی نیز در این باره به نقل از لاوروف گزارش داد که آزار و اذیت خبرنگاران روسی در ایالات متحده، اروپا و اوکراین به مقیاسی بسیار وسیع رسیده است.

وی در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «کارلوس فاریا» دیپلمات ارشد ونزوئلا، به خبرنگاران گفت که مسکو هرگز نمی خواست اقداماتی انجام دهد که بر آزادی های روزنامه نگاری تأثیر بگذارد، اما واشنگتن و متحدانش برای روسیه راهی جز مقابله به مثل کردن نگذاشتند.

لاوروف گفت: ما در ابتدا امر نمی‌خواستیم پاسخی یکسان بدهیم که بر حقوق خبرنگاران تأثیر بگذارد، اما غرب آزادی بیان را با دستان خود به خاک سپرده است.

لاوروف گفت روسیه علاقه مند به پایان دادن به این جنگ علیه خبرنگاران است و افزود که کشورهای غربی ظاهرا نمی توانند بدون از دست دادن وجهه خود آن را متوقف کنند.

وزیر خارجه روسیه گفت: این ما نبودیم که این جنگ را آغاز کردیم. وی افزود که غرب پا را از حد فراتر گذاشته است. لاوروف دولت های غربی را متهم کرد که از هنجارهای حقوق بین الملل عدول کرده اند.

وزیر خارجه روسیه به ویژه به تصمیم «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه مبنی بر جلوگیری از فعالیت های شبکه راشاتودی (RT) روسیه و خبرگزاری اسپوتنیک، جهت پوشش اخبار کمپین انتخاباتی ماکرون در سال ۲۰۱۷ اشاره کرد.

عملیات نظامی روسیه در اوکراین، که در اوایل سال جاری میلادی آغاز شد، روابط بین مسکو و غرب از جمله در زمینه رسانه‌ای را بیشتر متشنج کرده است. کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، ممنوعیت ها و محدودیت هایی را بر برخی رسانه های روسی اعمال کردند. در نتیجه این اقدامات، راشاتودی و اسپوتنیک و حتی حساب های آنها در برخی از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی - در اتحادیه اروپا غیرقابل دسترسی شدند. استرالیا، کانادا و بریتانیا نیز از این روند پیروی کرده اند.

نظر شما