شناسهٔ خبر: 54946800 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس کل دادگستری استان ایلام:

نظارت باید منجر به پیشگیری شود/ مدیران دانا و توانمند از نظارت استقبال می‌کنند

محمدجواد داودی نصر

رئیس کل دادگستری استان ایلام با اشاره به اینکه نظارت باید منجر به پیشگیری شود، گفت: قبول نظارت از سوی یک مدیر نشان توانمندی و دانایی او است و کسی که با قوانین مدارا می کند یعنی این قوانین را فهمیده است.

صاحب‌خبر -

«عمران علی‌محمدی» رئیس کل دادگستری استان ایلام در نشست تعاملی و دیدار در جمع همکاران بازرسی کل استان ایلام اظهار کرد: سازمان بازرسی یک سازمان تخصصی و فنی است و ماموریت و جایگاه خود را خوب می‌شناسد.
علی‌محمدی با بیان اینکه سازمان بازرسی باید معرفی، و جزئیات کارش تشریح شود تاکید کرد: دغدغه و ماموریت سازمان بازرسی در جهت مقابله با فساد مالی و اداری است. تقویت سازمان بازرسی تقویت سازمان اداری هوشمند است. نظارت سازمان بازرسی ضمانت اجرایی قوانین است و هدف آن برای تضمین سلامت اداری است.
رئیس کل دادگستری استان ایلام با اشاره به اینکه نظارت باید منجر به پیشگیری شود، تصریح کرد: وقتی تذکرات قانونی از سوی سازمان بازرسی برای مدیران ارسال می‌شود نباید موجب ناراحتی مدیران شود. قبول نظارت از سوی یک مدیر نشان توانمندی و دانایی او است. در نظام اسلامی مدیریت باید جهادی باشد. باید عاقل ترین انسان ها برای مدیریت انتخاب شوند. کسی که با قوانین مدارا می کند یعنی این قوانین را فهمیده است.
علی‌محمدی تاکید کرد: نظارت ها باید استمرار داشته باشند و این نقطه قوت سازمان بازرسی با ادارات است. ادارات از سازمان بازرسی هراس نداشته باشند. اولین ماموریت سازمان نظام بازرسی نظارت بر ادارات است. یک بازرسی لزوما منجر به محکومیت قضایی نمی شود. ما در نظام جمهوری اسلامی ایران نظارت را یک نعمت می‌دانیم.
«مهدی اصلانی کرچی» بازرس کل استان ایلام هم در این نشست با بیان اینکه اگر حضور بازرسی موثر باشد یک عامل بازدارنده است، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ در شاخص ارزیابی‌ها گزارش‌ها توانستیم ۱۴هزار و ۱۸۹ امتیاز بابت ۲۶۷ فقره گزارش داشتیم که نسبت به سال ۱۳۹۹ این امتیاز ۵۸۰ درصد رشد داشته است. همچنین ۳۱۲ فقره اثر بخشی بابت محکومیت اداری  ثبت شده است که امتیاز آن ۲۲هزار ۷۹۸ بوده است که این هم ۴۰۰ درصد رشد داشته است.
بازرس کل استان ایلام با بیان اینکه هشدارهای نظارت برای این است که مدیران دستگاه‌ها حفظ شوند، تصریح کرد: مدیران سرمایه‌های نظام هستند و اگر بخواهیم از ابتدا بنا را بر برخورد بگذاریم هزینه‌های به نظام اداری تحمیل می‌شود. حفظ مجموعه مدیران خصوصا مدیران جهادی برای ما یک اصل است. در سال گذشته بیش از ۲۰۰ جلسه شورای تصمیم‌گیر را شرکت کردیم.
اصلانی کرچی به هشدارهایی که در سال گذشته صادر شده اند اشاره کرد و گفت:  جلوگیری از برگزاری غیرقانونی  مجامع شرکت‌های حقوقی سرمایه‌گذاری سهام عدالت، افتتاح زود هنگام بیمارستان رازی، پرداخت تحصیلات بانکی بدون ضمانت نامه، مصرف بهینه آب و برق و بحث استخدامی‌ها در دستگاهای اجرایی و مواردی از این قبیل هشدارهایی است که همکاران در سال گذشته صادر کرده‌اند.
بازرس کل استان ایلام به صدور ۲۰ فقره سند کاربری اشاره کرد و تاکید کرد: در سال گذشته ۹۱ نفر محکومیت اداری داشتیم که ۵ نفر مدیرکل، ۱۵ معاون مدیرکل و ۳ شهردار بوده اند. همچنین برای ۱۸ نفر کیفرخواست ارسال شده است.
اصلانی کرچی خواستار ارسال به موقع قرارها شد و  گفت: ارجاع بیش‌از حد کارشناسی‌ها هم باید مورد توجه قرار گیرد این گزارش‌ها دقیق هستند.چون تنها نظر یک شخص خاص نیست و نظر یک مجموعه است. تا جایی که مقدور است این موارد ارجاع نشوند یا کمتر و در مواردی خاص ارجاع شوند.
در پایان از بازرس قضایی سابق استان و کارمندان نمونه تقدیر شد.

انتهای پیام 

نظر شما