شناسهٔ خبر: 54946770 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

سلامت بیماران را دستگاه نوار قلب ایران‌ساخت سنجید

الکتروکاردیوگراف یا دستگاه نوار قلب یکی از مهم‌ترین تجهیزات پزشکی است که فعالیت قلب مراجعه کننده را مورد سنجش قرار می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علیرضا داوری مدیرعامل شرکت امواج نگار سپاهان با اشاره به این که نمایش همزمان ۱۲ کانال سیگنال بر روی صفحه نمایش رنگی ۷ اینچ از جمله قابلیت‌های دستگاه نوار قلب ایران ساخت است، گفت: چاپ همزمان سه، شش یا دوازده کانال بر روی چاپگر حرارتی با عرض کاغذ ۲۱۰ میلی متر از ویژگی‌های این دستگاه ایران‌ساخت به شمار می‌رود.

ذخیره سیگنال‌های ۴۰۰ بیمار به صورت همزمان

همچنین حفاظت در مقابل دفیبریلاتور و ورودی‌های ایزوله از برق شهر، قابلیت اتصال مستقیم به چاپگر‌های لیزری از طریق درگاه‌های ارتباطی رایانه‌ای، امکان ذخیره سیگنال‌های ۴۰۰ بیمار همراه با درج تاریخ به صورت شمسی، قابلیت اتصال به چاپگر‌های بیسیم از طریق بی‌سیم، برخی از دیگر قابلیت‌های دستگاه نوار قلب ایران ساخت است.

قابلیت ارسال سیگنال‌ها در محیط بیمارستان از طریق شبکه‌های کامپیوتری یا خط تلفن، دارا بودن نمایشگر قطعی لید‌ها و هشدار صوتی را نیز می‌توان جزو این ویژگی‌ها دانست.

صادرات دستگاه نوارقلب ایران‌ساخت به کشور‌های همسایه

این مدیر حوزه دانش بنیان توضیح داد: بیش از تولید دستگاه نوار قلب ایران ساخت، نیاز کشور با واردات تامین می‌شد، اما امروز این قابلیت نیز بوجود آمده است که صادرات در دستور کار قرار گیرد و دستگاه نوار قلب ایران ساخت به کشور‌های عراق، ترکیه و افغانستان صادر می‌شود و برای کشور ارزآوری به دنبال دارد.

طراحی و تولید دستگاه نوارقلب سبب شد تا حدود ۱۵ فرصت شغلی نیز در مجموعه شرکت امواج نگار سپاهان به وجود آید.

دستگاه نوار قلب ایران ساخت هم قیمت با نمونه چینی است، اما یک چهارم نمونه آمریکایی قیمت دارد با وجود این که از همان کیفیت برخوردار است و در عمل نیز کیفیت بالای آن نیز مشخص شده است.

نظر شما