شناسهٔ خبر: 54946566 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران تاکید کرد؛

ضرورت برگزاری باشکوه ایام دهه ولایت در استان تهران

تهران- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بر ضرورت برگزاری باشکوه اعیاد قربان و غدیر خم در شهرستان های استان تهران تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی عصر سه شنبه در جلسه هماهنگی و هم افزایی برنامه‌های دهه ولایت و امامت با اشاره به ایام دهه ولایت از عید قربان تا عید غدیر خم اظهار داشت: برگزاری دعای باشکوه و معنوی عرفه و برپایی نماز عید قربان در سراسر استان تهران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

محمودی در ادامه بر انجام سنت قربانی خصوصاً با شرایط اقتصادی موجود جهت کمک به محرومین تاکید کرد و گفت: در این خصوص ضروری است که هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان تهران با اشاره به اهمیت عید غدیر افزود: متأسفانه دست‌های پیدا و پنهانی همواره تلاش کردند تا به این عید بزرگ پرداخته نشود و ما باید با تمام وجود تلاش کنیم تا این عید جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران برگزاری محافل و مجالس در مساجد و هیأت‌های مذهبی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، توزیع نان صلواتی در مناطق محروم، تزئین معابر و خیابان‌ها، نور افشانی در شب غدیر، برگزاری مسابقات فرهنگی پیرامون خطبه غدیر، تکریم سادات، اجرای گروه‌های سرود در میادین و محله‌های شهر، تکریم و و دیدار با سادات، اجرای برنامه‌های هنری، اطعام و هدیه دادن در غدیر و تولید محتوا و انتشار در فضای مجازی و برنامه ریزی جهت احیای یکشنبه‌های علوی را از جمله برنامه‌هایی ذکر کرد که در سطح استان تهران در این ایام انجام خواهد شد.

وی تلاش برای آزادی زندانیان غیر عمد، تشویق و زمینه سازی ازدواج آسان و انجام هر سنت حسنه را از جمله اموری دانست که شایسته است مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان تهران با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این نشست تصدی گری مراسم غدیر نیست عنوان داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بر اساس رسالت خود تصمیم به هم افزایی در مراسم دهه ولایت دارد و از تمامی نهادها و مسئولان خاصه تشکل‌های مردمی می‌خواهیم تمام توان خود را جهت برگزاری هرچه با شکوه تر این عید به کار گیرند و نسبت به مقام شامخ امام علی (ع) ادای دین کنند و در این خصوص باید جشن‌های این ایام با مشارکت آحاد مردم ولایتمدار به نحو مطلوبی با رویکرد جهاد تبیین برگزار گردد.

نظر شما