شناسهٔ خبر: 54946452 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

نرم افزار «زائریاب» راه اندازی شد

صاحب‌خبر -

شفقنا- نرم افزار «زائریاب» پیش از عزیمت حجاج ایران به مشاعر مقدسه عرفات، مشعرالحرام و منا راه اندازی شد.

به گزارش شفقنا، این نرم افزار که توسط سازمان حج و زیارت تولید شده است امروز سه شنبه (14 تیرماه) در همایش سراسری مدیران مجموعه ها و کاروان های حج تمتع در مکه برای استفاده حجاج ایرانی رونمایی و راه اندازی شد.

این نرم افزار که به آدرس Zaer.yab.apk طراحی شده است از قابلیت نصب بر روی گوشی های هوشمند برخوردار است و به حجاج کمک می کند تا در صورت نیاز به امدادرسانی با ستاد بحران حج ارتباط برقرار کنند.

وحید صفاری رئیس کمیته بحران حج در این باره اظهار داشت: لینک یاد شده امروز برای مدیران مجموعه ها و کاروان ها ارسال می شود تا حجاج آن را بر روی گوشی های هوشمند خود نصب کنند.

وی با اشاره به اینکه این نرم افزار با گوگل مپ مرتبط است، افزود: زائر باید این لیک را بر روی گوشی خود نصب و مکان یاب گوشی را روشن کند.

رئیس کمیته بحران حج ادامه داد: زائر در صورتی که نیاز به امداد رسانی داشته باشد شماره کاروان خود را در قاب مربوطه وارد می کند که بلافاصله شماره تلفن و شماره کاروان زائر برای کمیته بحران ارسال می شود و ما اقدام لازم را انجام می دهیم.

وی با اشاره به اینکه درگذشته تعدادی از زائران در مشاعر مقدسه برای رسیدن به چادرهای خود سرگردان و گم می شدند، گفت: این نرم افزار به زائر کمک می کند تا در صورت قرارگرفتن در چنین شرایطی به او یاری رسانده شود.

نظر شما