شناسهٔ خبر: 54946269 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

سفر ارزان چه شد؟

عزت‌الله ضرغامی درباره سرانجام وعده‌هایی که درباره سفر ارزان داده است، توضیحاتی داد و از مذاکره و توافق اولیه با کشورهای فارسی‌زبان و مسلمان، از جمله ترکمنستان، ازبکستان و عراق برای برقراری سفرهای ارزان‌قیمت زمینی خبر داد.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

عزت‌الله ضرغامی درباره سرانجام وعده‌هایی که درباره سفر ارزان داده است، توضیحاتی داد و از مذاکره و توافق اولیه با کشورهای فارسی‌زبان و مسلمان، از جمله ترکمنستان، ازبکستان و عراق برای برقراری سفرهای ارزان‌قیمت زمینی خبر داد.  

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در حاشیه رونمایی از پلتفرم «بزنیم بریم» و معرفی دیگر دانش‌بنیان‌ گردشگری و صنایع دستی درباره این‌که بهمن سال گذشته این پلتفرم در راستای برقراری سفر ارزان معرفی شد و چندباری هم وعده برقراری سفرهای ارزان داده‌ شد، اما نه آن پلتفرم درباره سفر ارزان است و نه اقدامی در این راستا تا کنون از سوی وزارتخانه انجام شده است، آیا اقدام عاجل برای در دسترس قرار دادن سفر و ارزان کردن آن انجام می شود؟ گفت: سفر ارزان چه داخلی و چه خارجی، یکی از راهبردهای ما است، حتی سفر مردم به کشورهای همسایه و آمدن گردشگران همسایه به ایران نیز از جمله این راهبردها است. بر همین اساس در چند روز اخیر با صحبتی که با طرف‌های تاجیک و ازبکستان داشتیم و تفاهم‌هایی که انجام شد، پیگیر هستیم تا سفر زمینی ارزان‌قیمت برای مردمی که می‌خواهند از ایران به تاشکند، دوشنبه، سمرقند، بخارا و ترکمنستان و مرو بروند، برقرار شود.

او افزود: این مناطق جاذبه‌های گردشگری جهان اسلام و منطقه بزرگ فارسی‌زبان‌ها مربوط هستند، فقط باید مشکلات روادید و سیستم حمل و نقل در این مسیرها حل شود.

ضرغامی به پیگیری برقراری سفرهای ارزان زمینی بین ایران و عراق نیز اشاره کرد و گفت: عراق، ظرفیت اول گردشگری ما است، برقراری سفر ارزان بین تمام کشورهای همسایه به اقداماتی نیاز دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین از تغییر سیاست اعطای تسهیلات بانکی با هدف توسعه مراکز اقامتی ارزان‌قیمت تر برای توسعه سفرهای ارزان خبر داد و گفت: درباره سیاستگذاری اعطای وام و تبصره ۱۸، تغییر شیفتی به سمت مراکز اقامتی ارزان‌تر داریم و اولویت ما و سهم بزرگ تسهیلات برای هتل‌های ۴ و ۵ ستاره نخواهد بود، ضمن این‌که آن هتل ها هم استفاده لازم را از این تسهیلات خواهند داشت، اما به سمتی می‌رویم تا مراکز اقامتی ارزان‌تر، حتی مهمانپذیرها و بوم‌گردی‌ها که ظرفیت لازم را دارند با این تسهیلات بتوانند، رونق پیدا کنند.

ضرغامی ادامه داد: سفر ارزان‌قیمت مسایل خود را دارد اما درباره پلتفرم «بزنیم بیرون» _ که از سوی یک استارت‌اپ جوان آماده شده است _ قرار است تصمیم‌گیری و انتخاب سهل شود و تنوع و قدرت انتخاب و مقایسه بالا برود بنابراین دیگر لازم نیست برای تصمیم‌گیری، وقت و هزینه بیشتری صرف کرد، این‌ها همه به یک سفر ارزان‌تر کمک می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما