شناسهٔ خبر: 54945763 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

بعد از آن مصدومیت سخت؛ چه کسی فکرش را می‌کرد؟

لیورپول و نظریه تکامل داروین نونیز! (یادداشت)

هنگامی که در اوج جوانی دچار پارگی رباط صلیبی شد و در راه بیمارستان اشک می‌ریخت هیچ‌گاه فکر نمی‌کرد روزی به بمب نقل و انتقالاتی اروپا تبدیل شود اما اکنون داروین نونیز اینجاست و تبدیل به مهاجمی زهر دار شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، هنگامی که او در آلمریا توپ میزد توسط سوارز به مدیران بارسلونا پیشنهاد شد ولی مدیران بارسا او را فاقد کیفیت لازم نامیدند و به جای او مارتین برایتویت را خریداری کردند. 
سال بعد نونیز به بنفیکا رفت و ادامه ماجراجویی خود را در لیگ پرتغال انجام داد. داروین می‌دانست که بسیاری از ستارگان راه ستاره شدن و دیده شدن را از لیگ پرتغال شروع کرده‌اند و او هم به‌خاطر جاه‌طلبی‌هایش این لیگ را انتخاب کرد و دو سال درخشان را در این لیگ گذراند که در نهایت با آقای گلی و عنوان بهترین بازیکن فصل پرتغال به اتمام رسید. 
هنگامی که او در لیگ قهرمان مقابل لیورپول بازی می‌کرد بازیکنان لیورپول خیره به او شده بودند گویی می‌دانستند که به‌زودی با او هم‌تیمی خواهند شد. داروین هر چه داشت رو کرد، گل ساخت و گل زد. در این بازی‌ها هم مهاجم نوک بود و هم گاهی به‌عنوان وینگر چپ بازی می‌کرد دقیقا کاری که سادیو مانه در لیورپول انجام می‌داد. هنگامی که لیورپول حمله می‌کرد او به عقب بر می‌گشت و توپ گیری انجام می‌داد همانند کاری که بابی فیرمینو در لیورپول انجام می‌داد، در ضد حملات خیلی سریع عمل می‌کرد و به همین روش هم به گل رسید این یعنی دقیقا همان کاری که صلاح انجام می‌داد. 

اگر می‌خواهید تمام ویژگی‌های مهاجمان لیورپول را در یک بازیکن جمع کنید آن فرد نونیز است. هنگامی که در مقابل لیورپول به گل رسید برای همین بود که کلوپ خنده متفکرانه‌ای زد و با خود فکر کرد که حتما باید او را در تیم خود داشته باشد و هنگامی که فن دایک بعد بازی خرید او را پیشنهاد کرد کلوپ در انجام این کار اصرار بیشتری داشت و مدیران لیورپول هم فرصت را غنیمت شمردند و زودتر از همتایان منچستری خود عمل کردند و او را به بندر مرسی ساید آوردند.

حالا فصل جدیدی از زندگی ورزشی او در انگلیس شروع خواهد شد؛ از بزرگترین چالش‌های او شاید بلد نبودن زبان انگلیسی است ولی تنها شانسی که آورده این است که در تیم لیورپول اسپانیایی زبان و بازیکن اهل آمریکای جنوبی زیاد وجود دارد و این کار را برای ارتباط گرفتن او راحت می‌کند. 
او هم اکنون قدم‌های سوارز را تکرار می‌کند؛ یعنی ابتدا حضور در یک تیم بازیکن ساز و سپس حضور در لیورپول، آیا نونیز می‌تواند همانند هم‌وطن خود عملکرد فوق العاده‌ای در لیگ انگلیس داشته باشد؛ آیا می‌تواند عنوان آقای گلی را با حضور ستاره‌هایی مثل صلاح، رونالدو، هری کین، هالند و.. به‌دست آورد.
هنوز که فصل شروع نشده همه رسانه‌ها به مقایسه نونیز با هالند پرداخته‌اند که کدام یک ارزش این هزینه را داشته‌اند؟ 
هالندی که در لیگ آلمان دچار مصدومیت‌های بسیار می‌شد چطور می‌تواند در لیگ‌ فیزیکی انگلیس موفق باشد؟ 
آیا هالند و نونیز می‌توانند درخشش سال قبل خود را تکرار کنند و آیا رقابت جدیدی در حال شکل گرفتن است؟ 
برای پاسخ به این سوالات باید چند ماهی را صبر کنیم، هر چند همه این موضوع را می‌دانیم که کلوپ از بازیکنان معمولی همانند صلاح و مانه و آرنولد و رابرتسون ستاره ساخت، حال در نظر بگیرید بازیکنی که خود ستاره باشد تبدیل به چه غولی زیر نظر کلوپ خواهد شد.
سال قبل کلوپ مصاحبه‌ای انجام داد و گفت ما توانایی خرید امباپه و پرداخت حقوق او را نداریم و باید به دنبال امباپه جدید باشیم و این امباپه جدید را باید خودمان پیدا کنیم، مثل این که کلوپ هم اکنون این بازیکن را برای خود پیدا کرده و از خرید جدید خود بسیار راضی است.
شاید بیشتر از همه آرنولد و رابرتسون از این انتقال هیجان زده باشند چرا که لیورپول در این چند سال از نبود یک مهاجم شماره ۹ سرزن و تمام کننده رنج می‌دید و با آمدن نونیز بعد مدت‌ها این مشکل حل خواهد شد و این دو حالا می‌توانند پاس گل‌های بیشتری را ارسال کنند.
یکی از شروط تمدید قرارداد صلاح این بود که حتما باید تیم به‌خوبی تقویت شود و مطمئنا صلاح به‌خاطر پیدا کردن زوج جدید خود در خط حمله خوشحال خواهد بود اما مهم‌تر از همه، ما هواداران فوتبال هستیم که از آمدن یک مهاجم خوب و دیدن فوتبالی زیباتر زیر نظر کلوپ لذت خواهیم برد.

مهدی الیاسی

نظر شما