شناسهٔ خبر: 54945716 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مدودف: قیمت نفت می‌تواند تا ۴۰۰ دلار افزایش یابد

ایرنا نوشت: معاون رییس شورای امنیت ملی روسیه گفت: در صورت اجرایی‌شدن پیشنهاد ژاپن برای تعیین سقف قیمت جهت خرید نفت روسیه، قیمت‌ها می‌تواند به ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار در هر بشکه برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش رویترز، دیمیتری مدودوف، روز سه شنبه در واکنش به پیشنهاد ژاپن برای ایجاد محدودیت قیمت در خرید نفت از مسکو، خاطرنشان کرد: ژاپن دیگر نمی تواند از روسیه، گاز یا نفت بخرد یا در پروژه کارخانه «ال‌ان‌جی ساخالین-۲» در روسیه مشارکت کند.

وی تصریح کرد: پیشنهاد ژاپن برای خرید نفت از روسیه به نصف قیمت فعلی، به کاهش عرضه منجر می‌شود و در نتیجه، قیمت‌ها می‌تواند به ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار در هر بشکه برسد.

رهبران گروه ۷ هفته گذشته توافق کردند که امکان‌سنجی اعمال محدودیت‌های موقت روی قیمت واردات سوخت‌های فسیلی روسیه، از جمله نفت، را بررسی کنند.

پیشتر، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در واکنش به اظهارنظر نخست وزیر ژاپن درباره تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه، گفته بود: اظهارات «فومیو کیشیدا» در مورد احتمال کاهش قیمت نفت مسکو به این معنا نیست که سایر کشورها می‌توانند از این معیار پیروی کنند.

نخست وزیر ژاپن گفته بود: بر اساس سیاست‌های پیشنهادی گروه هفت، مسکو مجبور خواهد شد که نفت خود را به نصف قیمت کنونی بفروشد.

وی گفت: سازوکاری طراحی شده که تضمین کند امکان خرید نفت روسیه با قیمت بالا وجود نداشته باشد.

در نشست گروه هفت، این موضوع نخستین‌بار از سوی آمریکا مطرح شد که برای نفت روسیه سقف قیمت تعیین شود. محدود کردن قیمت نفت روسیه بخشی از تحریم‌های غرب علیه مسکو به خاطر عملیات ویژه در اوکراین است.

311311

برچسب‌ها:

نظر شما