شناسهٔ خبر: 54945654 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

برای انجام رزمایشی مشترک

جنگنده‌های «اف-۳۵» آمریکا وارد کره جنوبی شدند

منابع خبری اعلام کردند که جنگنده‌های نسل پنجمی رادارگریز آمریکا از پایگاهی در ایالت آلاسکا برای انجام تمرین نظامی مشترک با جنگنده‌های کره جنوبی، به این کشور اعزام شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، ۶ فروند جنگنده پیشرفته نسل پنجمی «اف-۳۵» آمریکا امروز سه شنبه برای انجام رزمایشی مشترک، وارد کره جنوبی شدند.

وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای در این باره گفت که این جنگنده‌ها برای مدت ۱۰ روز در این کشور خواهند ماند.

بیانیه مذکور در ادامه آورده است: هدف از استقرار این جنگنده ها، نشان دادن وضعیت بازدارندگی قوی و دفاع مشترک اتحاد آمریکا و کره جنوبی و در عین حال بهبود قابلیت همکاری بین کره جنوبی و نیروی هوایی ایالات متحده است.

همچنین فرماندهی نیرو‌های آمریکایی مستقر در کره جنوبی اعلام کرد که این جنگنده‌ها از پایگاه «ایلسون» در ایالت آلاسکا در آمریکا به آنجا اعزام شده اند.

سخنگوی فرماندهی یادشده در این باره گفت که این مسئله اولین اعزام علنی جنگنده‌های نسل پنجم به کره جنوبی از دسامبر سال ۲۰۱۷ است. وی اشاره‌ای به این مسئله نکرد که آیا پیشتر نیز اعزام‌هایی اعلام نشده وجود داشته است یا نه.

یک مقام ارشد سابق آمریکا پیشتر به رویترز گفته بود که در واقع در طول مذاکرات دیپلماتیک، رزمایش‌های بسیاری در جریان بوده، اما درباره شان اطلاع رسانی نشده است.

جنگنده‌های اف-۳۵ کره جنوبی نیز در رزمایش مشترک با جنگنده‌های آمریکایی حضور خواهند داشت. کره جنوبی تاکنون ۴۰ فروند جنگنده اف-۳۵ از آمریکا خریداری کرده و در نظر دارد تا ۲۰ فروند دیگر نیز به این تعداد بیفزاید.

نظر شما