شناسهٔ خبر: 54945359 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

واکنش انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ به حواشی یک مراسم در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی طی نامه‌ای خطاب به رئیس این دانشگاه نسبت به حواشی برگزاری یک مراسم واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی طی نامه‌ای خطاب به زالی، رئیس این دانشگاه نسبت به حواشی برگزاری یک مراسم واکنش نشان داد.

متن این نامه به شرح زیر است:

استاد ارجمند جناب آقای دکتر زالی
رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

سلام علیکم
احتراما به استحضار میرساند نظر به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر فعالیت‌های فرهنگی (]در زمینه‌ی فرهنگ]راه صحیح این است که برنامه‌ریزی کنیم، هدایت کنیم، کمک کنیم به رویش‌های خوب، و جلوی ضربه‌ها و حملات و مانند این‌ها را بگیریم؛ یعنی هم آفند، هم پدآفند. ۰۳/۰۶/۱۳۹۵) و برنامه اخیر معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه بر خود لازم دانستیم نکاتی را در این خصوص خدمتتان عارض شویم.

باتوجه به گذشت شش ماه از روی کار آمدن تیم جدید معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه، شفافیت و هدفمندی برنامه‌های فرهنگی یکی از دغدغه‌های جدی دانشجویان و جریان‌های دانشجویی می‌باشد.

همانطور که مستحضرید یکی از مطالبات اخیر انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ تدوین برنامه‌ی جامع و شفاف برای فعالیت‌های فرهنگی بوده است، اما تا کنون هیچ گونه پاسخ شفافی در این خصوص دریافت نکرده ایم.


جامعه‌ی دانشجویی امروز، نیازمند یک پشتوانه مستحکم برای اقدامات فرهنگی است. اما گمان می‌رود هدف معاونت مذکور به عنوان پشتوانه دانشجویی، ایفای نقش دخالتی به جای نقش هدایتی و نظارتی در برنامه‌های فرهنگی دانشجویان می‌باشد.

برنامه اخیر این معاونت به جریان دانشجویی ثابت کرد که فعالیت‌های دانشجویی‌ترین معاونت دانشگاه، رنگ و بوی کارمندی گرفته است.

با وجود اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانات خود مکررا جوانان را به ترویج ازدواج ساده و آسان تشویق کرده‌اند، امروز در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که باید در عقلانیت، فرهنگ سازی و ارزش گذاری نمونه باشد اقدام به برگزاری مراسم‌هایی با هزینه‌های گزاف میشود.
فارغ از اینکه تامین هزینه از طرق مختلف اتفاق می‌افتد، هدف از این همه اسراف چیست؟

لذا با توجه به موارد فوق، انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ خواهشمند است رویکرد‌های کلی معاونت مربوطه در خصوص بهره گیری از افکار و تجارب مجموعه‌های دانشجویی در تصمیمات و برنامه‌ها را شفاف نمایید؛ چرا که مشخص است مجموعه ها، تشکل‌ها و شورا‌های دانشجویی به بدنه دانشجویی نزدیک‌تر و مانوس‌تر از کسانی هستند که مدت‌ها وقت کافی برای جلسه، همفکری و دیدار با این مجموعه‌ها را ندارند.

در پایان خاطر نشان می‌کنیم انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ از تمام توان خود در جهت تعالی و رشد فضای فرهنگی دانشگاه استفاده خواهد کرد و از هیچگونه همفکری و همکاری در زمینه فرهنگی دریغ نخواهد کرد چرا که معتقدیم سابقه‌ی علوم پزشکی شهید بهشتی، همچون اسمش، بهشتی بوده برای دانشجویانی که دغدغه‌ی فرهنگی داشته‌اند؛ و من الله توفیق

نظر شما