شناسهٔ خبر: 54945212 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مشاور استاندار آذربایجان غربی:

تبلیغ غدیر به روز خاصی محدود نشود / غدیر محور وحدت مسلمین است

حوزه/ حجت الاسلام نیساری، غدیر را محور وحدت همه مسلمین دانست و گفت: نباید در غدیر فقط به مسئله ایستگاه های صلواتی، غذا و شربت اکتفا کرد، بلکه لازم است به سمت معرفت افزایی حرکت کنیم و برای اقشار مختلف خصوصا جوانان و نوجوانان برنامه ویژه ای داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام عبدالرحیم نیساری، امروز در جمع جهادگران فاطمی ارومیه که در مسجد رضا آباد این شهر برگزار شد، با اشاره به سختی های کار جهادی و جمعی، اظهار داشت: باید با همت جمعی و عِرق دینی و ملی به سمت کارهای جمعی حرکت کنیم و البته در مباحث فرهنگی و دینی باید محور حرکت ها، علمای دین باشند همان گونه که مردم در پیروزی انقلاب اسلامی با هدایت روحانیت به میدان آمدن و بساط ظلم و طاغوت را پرچیدند.

مشاور امور ایثارگران استاندار آذربایجان غربی با اشاره به خدمات ارزنده مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حسنی امام جمعه فقید ارومیه، در آذربایجان غربی در طول این چهل و سه سال افزود: در کارها باید اخلاص باشد که خداوند به آن برکت خواهد و ما نمونه آن را در این چند ماه اخیر در سرود سلام فرمانده دیدیم که در اروپا، آفریقا و آسیا همه عاشقان دین را پای کار آورد.

نیساری اظهار کرد: رهبر انقلاب در بیانات خود غدیر و اهل بیت(ع) را محور وحدت معرفی کردند و شیعه و اهل سنت آداب و رسوم های متعددی در خصوص ایام ولایت دارند لازم است این آداب به مردم بیان و رسانه ای شود.

وی با تاکید بر توجه به وحدت در برنامه های عید غدیر، گفت: همه جریان های مردمی و مذهبی باید حول و محور نماینده ولی فقیه در استان جمع شوند و وحدت را به نمایش بگذارند، چرا که غدیر محور وحدت همه مسلمین است.

نیساری تصریح کرد: نباید در غدیر فقط به مسئله ایستگاه های صلواتی، غذا و شربت اکتفا کرد، بلکه لازم است به سمت معرفت افزایی حرکت کنیم و برای اقشار مختلف خصوصا جوانان و نوجوانان برنامه ویژه ای داشته باشیم.

وی با بیان این که رفتارها و فعالیت های ما در غدیر باید در جهت زینت بخشی به اهل بیت(ع) باشد و از کارهایی که به عزت دین آسیب می زند دوری کنیم، اضافه کرد: در شهر باید نمادهای ولایت و امامت نصب شود و این قابل قبول نیست که اثری از غدیر و امامت نباشد.

مشاور امور ایثارگران استاندار آذربایجان غربی با تصریح بر این که غدیر را نباید محدود به ذی الحجه کرد، ادامه داد: تقویت بنیه های اعتقادی، تاکید بر وحدت مسلمین، فضاسازی شهر و به پای کار آوردن همه جریان های اجتماعی در غدیر و لازم و ضروری است و متاسفانه از ظرفیت برخی اصناف مثل رانندگان ناوگان حمل و نقل که در دفاع مقدس نقش اساسی داشتند غفلت شده است.

وی در ادامه به ضرورت پرداختن به جهاد تبیین در ایام غدیر اشاره کرد و گفت: تبیین فقط دعوت از سخنرانان مطرح و تکرار مکررات نیست، بلکه باید در مباحث خود به سمت فهمیدن، اقناع کردن و افزایش آگاهی و زدودن غبار از چهره حقائق حرکت کنیم.

نیساری در پایان عنوان کرد: یکی از مباحثی که دشمن علیه آن شب و روز فعالیت می کند و متأسفانه کمتر به آن پرداخته شده است، تبیین جایگاه ولایت فقیه است؛ باید این کوتاهی ها با تبلیغ درست، چهره به چهره و تبیین واقعی جبران شود.

انتهای پیام

نظر شما