شناسهٔ خبر: 54944921 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برگزاری دوره جامع تفسیر آزمایشات بالینی

انجمن علمی دانشجویی سلامت در بلایا و فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دوره جامع تفسیر تست‌های آزمایشگاهی و بالینی و تفسیر و آنالیز گازهای خون شریانی را برگزار می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، تفسیر آزمایش خون، تفسیر آزمایش ادرار، تفسیر آزمایشات کبدی، تفسیر تست‌های تیروییدی، تفسیر تست لیپید پروفایل، بررسی انواع تغییرات نرمال و غیرنرمال در بارداری و چگونگی تفسیر آن‌ها، تفسیر تست‌های مهم ارزیابی سلامت جنین، تفسیر و آنالیز گازهای خون شریانی و تفسیر تست‌های آزمایشگاهی مواد معدنی مهم بدن، عناوین و محورهای جلسات این دوره است.

جلسه تفسیر آزمایش خون طی دو جلسه در روزهای 14 و 16 تیر از ساعت 17 تا 19 برپا می‌شود و تفسیر آزمایش انواع سلول‌های خونی با توضیح در مورد کاهش یا افزایش هر رده سلول خونی به طور جداگانه به همراه تشخیص بیماری‌های احتمالی، مباحثی است که در آن مطرح می‌شود.

جلسه تفسیر آزمایش ادرار، 21 تیرماه از ساعت 17 تا 19 برپا می‌شود و تفسیر آزمایشات عملکرد کلیه به طور کامل و  آنالیز کامل ادراری به صورت جز به جز به همراه تشخیص بیماری های احتمالی، مباحث این جلسه است.

جلسه تفسیر آزمایشات عملکرد کبدی، 22 تیرماه از ساعت 17 تا 18:30 برگزار می‌شود و در آن علاوه بر تفسیر آزمایشات عملکرد کبدی به همراه تشخیص بیماری‌های احتمالی، چند نمونه برگ آزمایش جهت کار، بررسی می‌شود.

جلسه تفسیر تست‌های تیروییدی، 23 تیرماه از ساعت 17 تا 18:30 برپا می‌شود و ذکر نمونه از تست‌های تیروییدی و کیس‌های مرتبط شامل تیروییدیت، انواع اختلالات ارثی، مطالب شایع و بررسی چند نمونه برگ آزمایش جهت کار عملی، مباحث این جلسه است.

جلسه تفسیر تست لیپید پروفایل، 28 تیرماه از ساعت 17 تا 19 برپا می‌شود و تفسیر تست لیپید شامل انواع ارثی و اکتسابی با ذکر کیس‌های مرتبط و نحوه برخورد و تفسیر آن‌ها به همراه بررسی چند نمونه برگ آزمایش جهت کار عملی، محورهایی است که در آن مطرح خواهد شد.

جلسه بررسی انواع تغییرات نرمال و غیرنرمال در بارداری، چهارشنبه 29 تیرماه از ساعت 17 تا 20 برگزار می‌شود و تفسیر تست‌های بارداری و ارزیابی سلامت جنین و بررسی چند نمونه برگ آزمایش جهت کار عملی، محورهای این جلسه است.

جلسه تفسیر تست‌های آزمایشگاهی مواد معدنی مهم بدن، پنجشنبه 30 تیرماه از ساعت 17 تا 19 برپا می‌شود و در آن چند نمونه برگ آزمایش جهت کار عملی بررسی می‌شود.

جلسه تفسیر و آنالیز گازهای خون شریانی به صورت کاملا تفکیک شده، طی دو جلسه در روزهای 4 و 5 مرداد از ساعت 17 تا 19 برپا می‌شود و برگ‌های آزمایش جهت کار عملی نیز بررسی می‌شود.

این جلسات با تدریس دکتر ملیحه نادری (دکتری تخصصی ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی) برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در آن و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به شماره واتساپ 09360682597 پیام دهند.

انتهای پیام

نظر شما