شناسهٔ خبر: 54944894 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

وجود ۱۷۷ پروژه آموزشی نیمه تمام در استان کرمان/ مدیران مدارس زمینه لازم را برای رضایت مندی مردم در روند ثبت نام فراهم کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در گردهمایی مدیران مدارس آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان گفت: مدیران مدارس زمینه لازم را برای رضایت مندی مردم در روند ثبت نام فراهم کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، رضا رضایی در این گردهمایی با بیان اینکه تمامی آمال و آرزوهای آموزش و پرورش در مدرسه محقق می شود، خاطرنشان کرد: نقش مدیران مدارس در تحقق اهداف آموزشی و پرورشی انکار ناپذیر است.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی در اداره کل آموزش و پرورش و شهرستان ها و مناطق استان کرمان بر استفاده از تمامی ظرفیت ها در راستای ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی تاکید کرد.

رضایی از ارزیابی ادارات آموزش و پرورش و مدارس استان به صورت سالانه خبر داد و گفت: دروس تحصیلی به صورت تخصصی مدرسه ای، منطقه ای و شهرستانی نیز ارزیابی می شوند.

وی بهسازی و به روز رسانی اردوگاه های دانش آموزی را نیز ضروری دانست و از اختصاص حدود ۵ میلیارد تومان بودجه توسط فرمانداری کرمان جهت بهسازی اردوگاه های دانش آموزی کوهپایه خبر داد.

رضایی با اشاره به وجود ۱۷۷ پروژه آموزشی نیمه تمام آموزشی در استان گفت: با رایزنی های صورت گرفته با کمیته سفرهای استانی رئیس جمهور بودجه قابل توجهی جهت تکمیل این پروژه ها به استان کرمان اختصاص یافته است.

وی بر ایجاد زمینه لازم جهت رضایت مندی مردم در مدارس و ادارات آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش مهمترین مکان برای اعتماد سازی و جلب اعتماد عمومی است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: نمرات امتحانات نهایی، المپیاد های علمی, کنکور سراسری و جشنواره جوان خوارزمی مهمترین شاخص های ارزیابی ادارات آموزش و پرورش و مدارس هستد.

رضایی بر بهسازی، مقاوم سازی و زیبا سازی مدارس در قالب پروژه مهر در تابستان پیش رو تاکید کرد و افزود: مدارس موظفند طرح تثبیت یادگیری را در راستای جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان اجرا کنند.

رضایی از اجرای طرح روخوانی و روان‌خوانی قرآن مجید ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی در تابستان با همکاری اولیا خبر داد و گفت: غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان پیش رو یکی از مهمترین برنامه های تربیتی آموزش و پرورش استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به نقش الگویی مدیران مدارس و معلمان در نسل جوان و نوجوان گفت: باید در مدارس روی ارزش های جامعه به ویژه حجاب و عفاف کار شود تا این ارزش ها در جامعه کم رنگ نشود.

 

نظر شما