شناسهٔ خبر: 54944590 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دبیر علمی همایش ملی « نهج البلاغه »:

مشکلات امروز ما ناشی از دوری از آموزه های دینی مانند نهج البلاغه است

محتشمی با بیان اینکه مشکلات امروز ما ناشی از دوری از آموزه های دینی مانند نهج البلاغه است، گفت:نهج‌البلاغه پاسخگوی همه خلاهای فکری، اخلاقی و روحی نیازهای بشری است و مشکل در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به دلیل دوری از این آموزه‌ها است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، احمد محتشمی، دبیر علمی جشنواره ملی نهج البلاغه در استان یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: نهج‌البلاغه بعد از قرآن گرانبهاترین کتاب برای هدایت انسان‌ها محسوب می‌شود که به ابعاد مختلف اعم از سیاسی، فرهنگی، قضایی، حکومتی، اجتماعی و... می‌پردازد.

وی ادامه داد: نهج البلاغه پاسخگوی همه خلاهای فکری، اخلاقی و روحی نیازهای بشری است و ما هرچه مشکل در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی داریم به دلیل دوری از این آموزه ها است.

 

محتشمی گفت: ما اگر بتوانیم در جامعه خود منش امیرالمومنین را حل کنیم از مشکلات دور می شویم.

 

وی افزود: ما باید معارف متعالی را یاد گرفته و نشر دهیم و با شناخت یادگرفته ها آنها را در خود عملیاتی کنیم.

 

 دبیر علمی همایش ملی نهج البلاغه گفت: نهج‌البلاغه منشور انسان‌سازی است و درمان تمام امراض و دردهای اجتماعی، روحی و اخلاقی در این کتاب معنوی وجود دارد که می‌تواند پاسخگوی همه خلأهای فکر و اخلاقی و روحی جوامع بشری باشد.

محتشمی افزود: یکی ازخصوصیات بارز جهان کنونی تغییرات شتابنده و بعضاً غیرقابل پیش‌بینی است که از اصول نوین مدیریت جوامع پویا و متحرک است و دستاوردهای نوین بشری در عرصه‌های مختلف در دنیای امروزی بسیار پرسرعت و شتابنده، اهمیت و ضرورت مدیریت زندگی متعالی را برای ما تفسیر می‌کند و لذا این زندگی متعالی را باید به سمت و سوی اهداف متعالی برگرفته از سیره حضرات معصومان سوق داد.

وی بر تبیین نهج‌البلاغه در جامعه تأکید کرد و گفت: مردم ما باید نسبت به این کتاب معنوی بیشتر آشنا شوند و لذا این جشنواره در راستای ترویج فرهنگ و معارف نهج‌البلاغه در جامعه تلاش می‌کند تا هرچند در گام کوچک نهج البلاغه و خصوصیات علی(ع) را برای مردم تبیین کند و بدین ترتیب مسیر نورانی پیش روی خود ترسیم کرده باشیم.

محتشمی توسعه و ترویج فرهنگ نورانی نهج‌البلاغه در راستای آموزه‌های دینی و تربیتی مبتنی بر فرمایشات گهربار مولی‌الموحدین علی(ع) در قالب‌های فرهنگی و هنری، به‌کارگیری و انتشار آثار مطلوب ارسالی در قالب‌های مختلف و ارائه به مجموعه‌های فرهنگی، اجتماعی و انقلابی و ... تجلیل از مبلغان و فعالان فرهنگی ادبی و هنری در عرصه ترویج مضامین نهج‌البلاغه را از اهداف این جشنواره برشمرد.

پایان پیام/449

نظر شما