شناسهٔ خبر: 54944453 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای تحقق سفر ارزان‌قیمت در کشور

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای تحقق سفرهای ارزان‌قیمت در کشور گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سید عزت الله ضرغامی امروز در حاشیه مراسم رونمایی و هم‌افزایی محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق فعال در زمینه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب که جهاد دانشگاهی در حوزه حمایت و رشد و توسعه کسب و کارهای متکی به دانش و یا اصطلاحا دانش‌بنیان اقدامات قابل تقدیری انجام داده است، گفت: وزارت میراث فرهنگی تلاش می‌کند تا در حوزه‌های ماموریتی تحت نظارت خود به‌ویژه در بخش گردشگری از ظرفیت شرکت‌های فعال دانش‌بنیان استفاده کند. 

وی با اشاره به اینکه امروز از یک سامانه ارزشمند با عنوان «بزنیم و بریم» در حوزه گردشگری رونمایی می‌شود، بیان کرد: با راه‌اندازی این سامانه و یا به تعبیر دقیق‌تر خدمت، بسیاری از نیازهای کاربران در حوزه گردشگری به صورت یکپارچه پاسخ داده میشود.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: تقویت و توسعه سامانه‌های قابل ارائه توسط شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان باعث مردمی شدن اقتصاد کشور می‌شود؛ چرا که این موضوع باعث فراگیری خدمات قابل ارائه گردشگری در سطح طیف‌های گسترده مردم می‌شود و بخش عظیمی از نیازهای این حوزه پاسخ داده می‌شود.

ضرغامی با تاکید بر اینکه دستاورهای دانش‌بنیان در حوزه گردشگری مکمل خدمات قابل ارائه به شیوه سنتی است، تصریح کرد: ظرفیت جدید ایجاد شده به مثابه یک پشتیبان برای حوزه گردشگری عمل می‌کند و به فضل الهی خواهیم کوشید با برنامه‌‌ریزی و انجام اقدامات لازم از طریق معرفی و آشناسازی آحاد مردم با دستاورهای شرکت‌های دانش‌بنیان باعث ایجاد امکان لازم برای استفاده عموم مردم از خدمات گردشگری شویم.

وی همچنین با اشاره به اینکه امکان استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان علاوه بر حوزه گردشگری در حوزه‌های میراث فرهنگی و صنایع دستی نیز وجود دارد و این امر قابل تسری است، اظهار کرد: به نظر می‌رسد سرویس‌های دانش‌بنیان قابل استفاده در تمامی خدمات مورد نیاز کشور است.

اعطای تسهیلات در قالب تبصره قانونی ماده 18 به اقامتگاه‌ها برای تحقق سفر ارزان‌قیمت

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر وعده داده شده برای استفاده از ظرفیت پلتفرم «بزن و بریم» در راستای تحقق سفر ارزان‌قیمت گفت: قطعا تحقق سفر ارزان از راهبردهای اصلی وزارتخانه در هر دو سطح داخلی و خارجی است.

وی در ادامه صحبت‌های خود درباره اقدامات انجام شده برای تحقق سفر ارزان‌قیمت توضیح داد: مطابق رایزنی‌های صورت گرفته با مقامات تاجیکستانی، ایجاد امکان سفر زمینی و به صورت ارزان‌قیمت برای سفر هموطنان ایرانی به این کشور و بالعکس با توجه به مشترکات فرهنگی و مذهبی فراوان در دستور کار بوده و به‌زودی نهایی می‌شود.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اینکه عراق نیز از جمله اولویت‌های اصلی کشورمان در زمینه گردشگری است، افزود: در همین راستا نیز برنامه‌هایی در دست پیگیری و اقدام است.

وی همچنین عنوان کرد: با هدف تحقق سفر ارزان‌قیمت به سمت و سویی در حرکت هستیم که تسهیلات قانونی قابل اعطا به مراکز گردشگری در قالب تبصره قانونی ماده 18 به هتل‌های ارزان قیمت‌تر با اولویت بالاتری تعلق گرفته و صرفاً شامل هتل‌های چهار ستاره و پنج ستاره نشود.

مطابق با گفته‌های وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بر همین اساس به دنبال اعطای این تسهیلات به مهمان‌پذیرها و حتی مراکز بوم‌گردی هستیم تا از این طریق بتوانیم زمینه سفر ارزان را برای آحاد مردم فراهم کنیم.

وی در خصوص پلفترم جدید "بزن بریم" نیز گفت: این سامانه قدرت انتخاب، مقایسه و تصمیم برای سفر سریع و سهل و بدون نیاز به صرف وقت یا هزینه زیاد فراهم می‌کند و طبعا این موضوع در ایجاد بستر لازم برای گسترده‌تر شدن سفر ارزان موثر است.

اجرایی شدن طرح لغو روادید ایران و روسیه در دستور کار است

ضرغامی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اجرایی شدن لغو روادید گروهی ایران و روسیه که خردادماه سال گذشته توسط وزیر میراث‌ فرهنگی وقت امضا شد اما اجرایی نشد، گفت: بازار گردشگری روسیه برای صنعت گردشگری ایران بسیار ارزشمند است؛ بر همین اساس جلسات متعددی با مقامات روسی و وزارت امور خارجه برگزار شده است و پیشنهادی نیز به هیئت دولت در این راستا داده‌ایم که بنا بر ایراداتی تصویب نشد و مقرر شد با حذف ایرادات و جمع‌بندی نهایی مراتب پیگیری و تصویب نهایی شود.

انتهای پیام/

نظر شما