شناسهٔ خبر: 54944199 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

رصد توییتری نمایندگان؛ از تفکیک وزارتخانه‌های صنعت و بازرگانی تا کاهش رشد نقدینگی

صاحب‌خبر -

به گزارش ایران آنلاین، شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه ۱۴ تیر ماه نظرات خود را درباره کاهش رشد نقدینگی، تفکیک وزارت بازرگانی و وزارت صنایع و معادن، ایمن سازی ساختمان‌ها، شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره کنکور و کشت فراسرزمینی بیان کردند.

علی بابایی کارنامی ‏‏نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در حساب توییتری خود نوشت: کاهش رشد نقدینگی پس از ۹ سال و همچنین عدم استقراض داوطلبانه دولت از بانک مرکزی رفتارهای کم‌سابقه‌ای در اقتصاد ایران است که اگر تداوم داشته باشد قطعا به کاهش نرخ تورم منجر خواهد شد. این انضباط مالی نشان می‌دهد آوار برداری اقتصادی نه فقط در شعار که در عمل هم اجرایی شده است.

رصد توییتری نمایندگان؛ از تفکیک وزارتخانه‌های صنعت و بازرگانی تا کاهش رشد نقدینگی

مجتبی توانگر نماینده مردم تهران هم در توییتی عنوان کرد: رهبر حکیم انقلاب در سال ۹۴ در دیدار هیات دولت تاکید کردند: «یکی از کارهای عجیب و غریبی که برای بنده هم تا آخر معلوم نشد که چرا این کار انجام گرفت، همراه کردن وزارت بازرگانی با وزارت صنایع و معادن بود؛ یعنی واقعاً هنوز هم برای من حل‌ نشده است.» تصمیم آقای دکتر رئیسی برای ارائه لایحه دو وزارتخانه، در راستای پیاده‌سازی این دغدغه زمین مانده رهبر انقلاب است.

وی اضافه کرد: انتظار داریم دولت به تصمیم کارشناسی شده خود مبنی بر تفکیک این دو وزارتخانه سرعت بخشد و با ارائه لایحه و معرفی دو وزیر انقلابی، توانمد و کارآمد شاهد اصلاح روند غلط ایجاد شده باشیم

این نماینده مجلس در توییت دیگری با انتشار حکم فرشته رفیعی بعنوان مسئول دبیرخانه سخنگوی اقتصادی دولت، نوشت: خانم فرشته رفیعی را سال‌هاست می‌شناسم. متعهد، انقلابی و حرفه‌ای در کار.  در سخت‌ترین سال‌های دولت‌ ناکارآمد آقای روحانی رویکرد حرفه‌ای وی در خبرگزاری مهر در حوزه اقتصاد، دلگرمی بزرگی برای رسانه‌های جبهه انقلاب بود. حضور ایشان در کنار وزیر اقتصاد اتفاق خوبی است.

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد نیز توییت کرد: مقام معظم رهبری فرمودند؛ هر کس مردم را ناامید کند، برای دشمن کار می‌کند. به نظر شما پرداختن به مسائل غیرضرور که عموم مردم نسبت به آن نگاه منفی دارند در این شرایط سخت اقتصادی باعث تقویت حس امید در بین مردم می‌شود یا بر ناامیدی مردم می‌افزاید؟ (البته جواب برای افراد عاقل مشخص است)

همچنین ‏‏‏محمد صفایی نماینده مردم شهرستانهای گناباد و بجستان در توییتر با هشتگ تفکیک صنعت بازرگانی، نوشت: تصمیم رئیس جمهور  محترم در تفکیک وزارتخانه‌های صنعت و بازرگانی اقدامی شایسته و در راستای کارآمدی است. امید است این لایحه هرچه سریعتر به مجلس ارائه شود.

سمیه رفیعی نماینده مردم تهران هم در رشته توییتی به هشتگ گزارش مردمی، عنوان کرد: فردا ۱۴ تیر در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی به بررسی ابعاد ساخت و سازها، ایمن سازی ساختمان‌ها و حل مشکل فاضلاب منطقه۲۲ تهران خواهیم پرداخت. این نشست با حضور مردم، پیمانکاران و مسئولان اجرایی و قضایی استان تهران برگزار خواهد شد.

وی افزود: سی خرداد ماه در سرکشی به حوزه انتخابیه بازدیدی با دو محور از منطقه ۲۲ تهران داشتم. اول: ساخت و سازهای بی رویه و بعضا ناایمن منطقه که کل شهر تهران را تحت شعاع قرار می‌دهد. دوم: کمبود سرانه آموزشی این منطقه؛ متاسفانه مشکلات فاضلاب علاوه بر آلودگی محیط زیستی، اوضاع ناراحت کننده ای برای شهروندان ایجاد کرده بود. پس از این بازدید، نماینده ای در منطقه فرستادم که پیگیر امور محوله به مسئولین منطقه ای باشد.

این نماینده مجلس یادآور شد: در این پیگیری مقرر شد مدل‌های مالی مشارکت بخش خصوصی جهت راه‌اندازی پکیج تصفیه برج های مسکونی توسط کارشناس حوزه فاضلاب بررسی و راه اندازی پکیج تصفیه فاضلاب موجود در محل برج های ناجا نیز پیگیری شود

رفیعی اضافه کرد: شنبه ۴ تیرماه در جلسه مشترک مجمع استان وشورای قضایی تهران نیز معضلات منطقه۲۲ را ویژه بیان کردم. تخلفات کارفرما و پیمانکار در ساختمان‌های ناایمن این منطقه کاملا محرز است و خوشبختانه از آقایان القاصی مهر، رئیس کل دادگستری و صالحی، دادستان کل تهران قول مساعد گرفتم که در تخلف ساخت و ساز ها ورود پیدا کنند که این امر برای نشست فردا حاصل شد.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهادی در این نشست داشتم که مصوب شد: دادگستری یک رابط قضایی در مجمع استان تهران جهت تسریع در پیگیری اقدامات مستقر نماید.

علی خضریان دیگر نماینده تهران نیز در مجلس شورای اسلامی توییت کرد: در برنامه تلویزیونی سلام صبح بخیر پیرامون حواشی کنکور، به جلسه کمیسیون اصل نود با رئیس جمهور اشاره شد که در آن اشکالات مربوط به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح گردید و با عنایت به مصوبه این جلسه، تاثیر سوابق تحصیلی برای کنکور ۱۴۰۲ اعمال نخواهد شد.

وی افزود: با توجه به طرح مطالبی در فضای رسانه‌ای مبنی بر ممانعت مجلس از آزمون مجدد دانشجویان به دلیل شبهه تقلب در کنکور سال‌های گذشته، به تشریح این موضوع با استناد به مواد ۱۰ و ۱۱ قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری و طرز کار غلط سازمان سنجش در اجرای این قانون پرداختم.

وی در توییت دیگری عنوان کرد: در جلسه مناظره‌ای که با جناب یحیی آل‌اسحاق پیرامون تفکیک وزارت صمت به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران داشتم، با مرور عملکرد وزارت بازرگانی در سال‌های گذشته تشکیل مجدد آن را به استناد تراز تجاری کشور، علیه تولید و به نفع واردات دانستم.

این نماینده مجلس در توییت دیگری نوشت: از آنجایی که مهمترین استدلال موافقان تفکیک وزارت صمت برای جداسازی بخش #بازرگانی بدون توجه به ناهماهنگی حاصل از جدایی مدیریت تولید و تجارت جهت تشکیل وزارتخانه مجزا، اقدام برای چابک‌سازی است؛ پیشنهاد جداسازی بخش معادن یا زنجیره شیمیایی به همراه تجارت مربوطه از صمت مطرح شد.

امروز همچنین مهدی اسماعیلی ‏‏نماینده مردم شهرستان میانه در توییتر نوشت: سرانجام قطار رتبه بندی معلمان به ایستگاه های پایانی رسید. ابلاغ این قانون می‌تواند هم موجب ارتقا معیشت معلمان و هم ارتقا کیفیت آموزشی گردد، به شرط آنکه پیچ و خم های اداری، برخی تنگ نظری ها، محدودیت ها و حواشی، مانع آن نشود.

اردشیرمطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان هم با هشتگ امنیت غذایی عنوان کرد: کشت فراسرزمینی رویکرد راهبردی و کاملا عالمانه جمهوری اسلامی ایران برای تامین کالاهای اساسی است. بعد از کشت فراسرزمینی در روسیه، اکنون یک میلیون هکتار زمین در ونزوئلا در اختیار ایران است. مجلس از اقدامات راهبردی و عالمانه حمایت می کند.

مصطفی نخعی نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه نیز توییت کرد: با پیگیری های صورت گرفته متعاقب دیداربا وزیر محترم آموزش وپرورش، رایگان شدن کتب درسی برای سال تحصیلی جدید درشهرستان های مرزی استان اجرایی خواهد شد لازم می دانم از وزیر، معاونت اجرایی رئیس جمهور، استاندار ومدیرکل آموزش وپرورش به دلیل پیگیری های مجددانه وتامین مالی طرح تشکر نمایم.


انتهای پیام/



 

  رصد توییتری نمایندگان؛ از تفکیک وزارتخانه‌های صنعت و بازرگانی تا کاهش رشد نقدینگی   رصد توییتری نمایندگان؛ از تفکیک وزارتخانه‌های صنعت و بازرگانی تا کاهش رشد نقدینگی   رصد توییتری نمایندگان؛ از تفکیک وزارتخانه‌های صنعت و بازرگانی تا کاهش رشد نقدینگی   رصد توییتری نمایندگان؛ از تفکیک وزارتخانه‌های صنعت و بازرگانی تا کاهش رشد نقدینگی   رصد توییتری نمایندگان؛ از تفکیک وزارتخانه‌های صنعت و بازرگانی تا کاهش رشد نقدینگی   رصد توییتری نمایندگان؛ از تفکیک وزارتخانه‌های صنعت و بازرگانی تا کاهش رشد نقدینگی   رصد توییتری نمایندگان؛ از تفکیک وزارتخانه‌های صنعت و بازرگانی تا کاهش رشد نقدینگی   رصد توییتری نمایندگان؛ از تفکیک وزارتخانه‌های صنعت و بازرگانی تا کاهش رشد نقدینگی

برچسب‌ها:

نظر شما