شناسهٔ خبر: 54942149 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

امام جمعه ایلام:

بازسازی صحنه غدیر تاثیرگذار و کار ارزشمندی است/ چشم انداز زیرساخت های اربعین چشم انداز ظهور حضرت ولی عصر(عج) باشد

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: شهرستان چرداول پیشانی ورد زوار اربعین حسینی به استان است و بهترین زمینه پذیرایی و استقبال از زوار در این شهرستان وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام،  صبح امروز(۱۴ تیر) در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت غدیر شهرستان چرداول،  اظهار کرد: یک کوتاهی تاریخی در  موضوع غدیر وجود داشته که آسیب زیادی نیز  به جهان اسلامی وارد کرده و تجربه غدیر موجب شد که صحنه عاشورا زنده بماند.

 

حجت الاسلام « الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه در تاریخ تشیع کربلا و عاشورا زنده نگاه داشته شد اما نسبت به غدیر در طول تاریخ کوتاهی شده است، تصریح کرد: کوتاهی در تبلیغ غدیر موجب شد که انشقاقی جهان اسلام به وجود بیاید و این یک تجربه تلخ تاریخی است و زخم های ما در جهان اسلام ناشی از همین کوتاهی در تبلیغ غدیر است.

 

وی بیان کرد: در واقعه غدیر، در صدر اسلام، خواص جامعه و آنهایی که باید در صحنه بودند سکوت کردند و امروز هم دشمن به شکل دیگر تلاش می کند که عوامل تاریخ ساز ما به فراموشی سپرده شود و امروز دشمنان از  سرود «سلام فرمانده» چقدر دچار عصبیت شده اند و بر علیه این سرود تبلیغ می کنند.

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه بازسازی صحنه غدیر تاثیرگذار است و کار ارزشمندی است، یادآور شد: قطعا بازسازی واقعه غدیر، بر قشری که این برنامه را اجرا می کنند و هم کسانی که در اجرای آن حضور خواهند داشت، تاثیرگذار خواهد بود و برکات زیادی در استان خواهد داشت.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه  بازسازی واقعه غدیر در قالب کار هنری، ماندگارتر و تاثیرگذارتر خواهد بود، ابراز کرد:  اربعین حسینی، یک توفیق الهی است که بایستی از این فرصت، هم در بحث معنوی و خادمی زوار اربعین و هم در بحث اقتصادی، رونق و توسعه استان استفاده کرد.

 

وی با بیان اینکه امسال باید شرایط مدیریت اربعین متفاوت تر از گذشته است چرا که در اربعین امسال با گرمای هوا و لزوم رعایت نکات بهداشتی مواجه هستیم، گفت: لازم است در شهرستان هایی که در مسیر تردد زوار قرار دارند اردوگاه و مراکزی برای اسکان زوار ایجاد شود که این موضوع در شهرستان چرداول که پیشانی ورود زوار اربعین حسینی به استان است، اهمیت ویژه ای دارد.

 

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه بهترین زمینه پذیرایی و استقبال از زوار اربعین حسینی در شهرستان چرداول وجود دارد، گفت: لازم است که در این شهرستان برای آشپزخانه مکانی تهیه شود، استان های معین که ۱۳ استان هستند، در بحث زیرساخت های استان پای کار آمده اند و امروز این کار در استان شروع شده و در امر جاده سازی فعال شده اند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه آشپزخانه ای در چرداول با همکاری استان های معین زده شود و سرویس های بهداشتی و نمازخانه در ورودهای چرداول راه اندازی گردد، گفت: جای استراحت در زمان ورود زائران به کشور نیز از اهمیت زیادی برخوردار است که زائران در هنگام ورود به کشور،   با استراحت کامل بتوانند راهی شهرهای خود شوند.

 

وی با تاکید بر سرمایه گذاری در منطقه چغاسبز ایلام  و فراهم کردن زیرساخت های لازم  در راستای ایجاد امکانات لازم برای توقف زوار اربعین حسینی، افزود:۷۵ درصد رفت زوار از مهران و این میزان در برگشت زوار حدود ۸۰ درصد خواهد بود که لازم است در این زمینه نیز برای استراحت زوار  در منطقه چغاسبز اقدامات مناسبی انجام شود.

 

امام جمعه ایلام گفت:  در حوزه ساخت زیرساخت های لازم برای استراحت و اسکان زوار بایستی استان های معین پای کار باشند و از ظرفیت های بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی استفاده شود، تاکید کرد: اگر  فراهم کردن زیرساخت ها نیز در دستور کار قرار می گیرد باید  برنامه ریزی لازم برای آینده در این زیرساخت ها هم صورت گیرد، این مسیر، شاهراهی است که شلوغ تر می شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه اربعین فرصت خوبی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ناب اسلامی است، گفت: یکی از امور مغفول مانده در بحث اربعین حسینی، فعالیت های فرهنگی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ناب اسلامی است که باید اقدامات و برنامه ریزی لازم در این زمینه نیز در هنگام تردد زوار انجام شود.

 

وی با تاکید بر توجه به زیرساخت های  اربعین در شهرستان چرداول، ابراز کرد:  تعدادی از ورودی های مرز مهران، زائرین عراقی امام رضا(ع) هستند که پیاده روی می کنند، این زوار مهمان امام رضا(ع) هستند که  لازم است در زیرساخت ها نیز ارائه خدمات به زوار امام رضا(ع) در طول ایام سال در نظر گرفته شود.

 

امام جمعه ایلام با تقدیر از تلاش هایی این مجموعه به عنوان صدقه جاریه، خاطرنشان کرد: اینکه این فرصت و توفیق را داشته باشیم که دل زائر را شاد و خدماتی ارائه شود، توفیق الهی است که  البته در حوزه زیرساخت ها، چشم انداز  ما باید چشم انداز ظهور حضرت ولی عصر(عج)باشد و از این فرصت برای تکمیل  زیرساخت ها  استفاده شود.

نظر شما