شناسهٔ خبر: 54942142 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

محدوده حساس برای سکه بازان

رشد قیمت دلار تهران و هرات /قیمت سکه ریخت

اقتصادنیوز : قیمت دلار امروز در تهران ، سلیمانیه و هرات رشد کرد . قیمت سکه هم ریزش کرد.

صاحب‌خبر -

به گزراش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران امروز سه شنبه 14 تیر ماه بر خلاف روز گذشته حرکت کرد. نرخ دلار در چهارمین روز هفته جاری  توانست بخش کوچکی از ضرر و زیان روز گذشته را جبران کند . 

قیمت دلار رشد کرد

قیمت دلار امروز در تهران، سلیمانیه و هرات افزایش یافت. اسکناس آمریکایی امروز در تهران نزدیک  به 500 تومان بالا رفت. در سلیمانیه هم نرخ دلار 300 تومان گران تر از دیروز معامله شد. در هرات  قیمت دلار 500 تومان صعود را تجربه کرد . 

رشد محدود قیمت دلار رسمی

قیمت دلار رسمی هم امروز مانند روز گذشته نوسان محدودی را ثبت کرد . نرخ دلار صرافی ملی  امروز 27 هزار و 801 تومان بود که نسبت به دیروز 25 تومان رشد را نشان می دهد. قیمت دلار متشکل هم امروز 26 تومان از دیروز بالاتر بود و با 27 هزار و 664 تومان مبادله شد. 

قیمت سکه ریزش کرد

 قیمت اونس طلا  ظهر امروز در مقایسه با دیروز ثابت بود. این فلز گران بهای جهانی امروز در محدوده 1806 دلار معامله شد. 

در بازار داخلی ایران هم در زمان نوشتن این گزارش قیمت طلا 18 عیار نسبت به روز پیش  4 هزار و 200 تومان رشد کرد و با 1 میلیون و 408 هزار و 300 تومان مبادله شد. 

قیمت سکه امروز با 50 هزار تومان رشد نسبت به روز گذشته آغاز به کار کرد  و با 15 میلیون و 400 هزار تومان معامله شد اما در ادمه روند بازار امروز قیمت سکه نسبت به دیروز 150 هزار تومان ریزش کرد و به قیمت 15 میلیون و 200 هزار تومان به فروش رسید.

بازار ارز و سکه

حباب 13 درصدی در بازار سکه 

با قیمت یاد شده حباب سکه در در محدوده 13 درصد بود و ارزش ذاتی سکه 13 میلیون و 350 هزار تومان بدست امد که در مقایسه با قیمت نقدی آن در بازار تقریبا 1 میلیون و 700 هزار تومان اختلاف را نشان می دهد. 

سناریور تکرای در بازار سکه ؟ 

از نظر فعالان بازار در صورتی که فلز گران بهای داخلی محدوده یاد شده را از دست دهد احتمال برگشت سکه به کانال 14 میلیون تومان تقویت خواهد شد.  روز گذشته قیمت سکه برای ساعاتی  به کانال 14 میلیون تومان برگشت اما در ادامه معاملات نقدی دیروز دوباره وارد کانال 15 میلیون تومان شد . 

محدوده حساس برای سکه بازان

فعالان بازار می گفتند در شرایط کنونی برای بازیگران بازار سکه در مرحله اول محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اهمیت دارد. از نگاه تحلیل گران فنی در صورتی که سکه به بالای محدوده مقاومتی ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برود،‌ قدرت نمایی خریداران نیز در بازار بیشتر خواهد شد. 

 

 

نظر شما