شناسهٔ خبر: 54941551 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

راهیابی هشت دانش آموز کردستانی به المپیادهای علمی و چند خبر دیگر

سنندج- ایرنا- راهیابی هشت دانش آموز کردستانی به مرحله کشوری المپیاد های علمی، برگزاری صبح خاطره شهید افشاریان در بیجار و آغاز عملیات اجرایی آماده سازی و آسفالت شهرک بهاران مریوان چند خبرکوتاه از استان کردستان است.

صاحب‌خبر -

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: هشت دانش آموز کردستانی به مرحله کشوری المپیادهای علمی که با حضور دانش آموزان سراسر کشور برگزار شد راه یافتند.

هاشم ناظمی جلال روز سه شنبه با اشاره به دانش آموزان راه یافته به مرحله کشوری المپیادهای علمی گفت: آرین مصطفی در رشته اقتصاد و مدیریت، مائده میرزا پور در رشته جغرافیا، ژیار مسلمی در رشته شیمی، سارو حسین پناهی تازه آباد، پارسا دادبین، محمد صدرا سردار زاده، متین سلطانی و نیما معزی در رشته علوم و فناوری نانو هشت دانش آموز استان هستند که موفق شدند به مرحله کشوری المپیادها راه یابند.

برگزاری صبح خاطره شهید افشاریان در بیجار

صبح خاطره سردار شهید یوسف افشاریان از شهدای شاخص شهرستان بیجار به همت حوزه هنری و با حضور جمعی از همرزمان، خانواده و افشار مختلف مردم برگزار شد.

سردار محسن میرزایی از همرزمان شهید در این مراسم اظهار داشت: شهید افشاریان از فرماندهان دوران دفاع مقدس یکی از متواضع ترین و مخلص ترین مدافعان خاک وطن بود و باید رشادت‌های ماندگار و دلاوری های بی نظیر و شجاعت غیرقابل وصف این شهید در حوزه فرهنگ و شهادت بازتاب عمیق و جاودانه ای داشته باشد.

این همرزم شهید ضمن تقدیر از حوزه هنری در راستای برگزاری این صبح خاطره، افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا یکی از نیازهای لازم و ضروری در عصر حاضر به شمار می رود.

حاج حسین رضا صادقی از دیگر همرزمان شهید و از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس گفت: کردستان به حقیقت مهد جنگ‌آوران بی‌ادعا و گمنامی است که شجاعت و مردانگی در وجود دریایی شان موج می‌زد و از سحاب غیرت و ایثارشان اخلاص و بندگی باری‌تعالی  می‌بارد.

وی ادامه داد: وجه تمایز این استان، گمنامی و غریبی بیشتر در سایه‌ جنگ با دشمنان در دو جبهه مرزی و داخلی است، اینها کردستان را تداعی‌گر ایثار، غیرت، مظلومیت و سرزمین مجاهدت‌های خاموش نمود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس بیان کرد: کردستان مهد اصلی رشادت‌های رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی بوده است، کردستان به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی سرزمین مجاهدت‌های خاموش است و با تمام توان در برابر دشمن متجاوز ایستاد.

در این مراسم از خانواده شهید یوسف افشاریان تقدیر و تجلیل شد.

آغازعملیات اجرایی آماده سازی وآسفالت شهرک بهاران مریوان

رییس اداره راه وشهرسازی مریوان گفت: در شهر مریوان به منظور بهبود شرایط زیست ساکنان محلات مورد هدف بازآفرینی، پروژه‌های متعددی تعریف وهدف گذاری شده ودرچند سال گذشته اقدامات مناسبی نیزانجام شده که می توان به احداث مدرسه، ساخت پارک، بهسازی وسنگفرش محلات شیب دار وآسفالت محلات ناکارآمد اشاره کرد.

زانا کهنه پوشی از آغاز عملیات اجرایی آماده سازی وآسفالت معابر شهرک بهاران در قالب پروژه های اماده سازی طرح های تملکی خبرداد و گفت: در جریان این پروژه ۱۵۰کوچه ومعبراصلی وفرعی  با اعتبار حدود ۲۰۰ میلیارد ریال آماده سازی وآسفالت خواهد شد.

نظر شما