شناسهٔ خبر: 54941347 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

عدالت فرهنگی مبنای عمل دولت است

اسماعیلی گفت: عدالت فرهنگی مبنای عمل دولت است و هر عضو از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه باید از چتر حمایتی برخوردار و عدالت فرهنگی را احساس کند.

صاحب‌خبر -

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:  عدالت فرهنگی شعار و از برنامه‌های اصلی ما و مبنای عمل دولت مردمی است و نگاه جزیره‌ای و بخشی به امور نداریم چرا که معتقدیم همه در کنار هم مسئولیت و وظیفه عمل داریم.وقتی می‌گوییم عدالت فرهنگی، یعنی برنامه دولت همین است که از همه حمایت کنیم، و قرارگاه محرومیت‌زدایی از حوزۀ فرهنگ و هنر را از بهمن سال گذشته راه‌اندازی کردیم و اکنون بیش از ۳۸هزار نفر در آن آموزش می‌بینند.

نهضت کتابخوانی در دستور کار است

به گفته اسماعیلی، مصمم هستیم تا نهضت بزرگ کتابخوانی را بنا بر فرمایشات رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی ایران در دستور کار قرار داده و خود را متعهد می‌دانیم تا این مسیر، پر رونق پیش رود و همواره علاوه بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی شاهد افزایش میزان سرانه مطالعه در سراسر کشور باشیم.

جشنواره فیلم فجر امسال به خواسته‌ها جامعه عمل می‌پوشد

وزیر ارشاد درباره ساخت فیلم‌های سینمایی استراتژیک در جشنواره فیلم فجر پیش رو نیز گفتروزانه این موضوع را دنبال می‌کنم،شورای ویژه‌ای را در بنیاد فارابی تشکیل داده شده و پروژه‌های متعددی شروع شده است، امسال در جشنواره فیلم فجر همه آنحرف‌هایی را که درباره تولید فیلم‌های فاخر زده‌ شده، جامع عمل می‌پوشد و همه پیش‌شرط‌هایش را فراهم کرده ایم.

تمکین به اجرای قانون

اسماعیلی همچنین درباره توقیف برخی نمایش‌ها گفت: نمایش «مخاطب» که متوقف شد، پس از اینکه اشکال های آن برطرف شد و تا انتها اجرا شد، همچنین در همه بحث‌ها تمکین به قانون و اجرای قانون را داریم و در جایی که قانون نقض می‌شود، محل خط قرمزماست.

آنچه مجوز می‌گیرد عینا ساخته شود

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فردی که از ما مجوز می‌گیرد، باید مطمئن باشد کارش اجرا می‌شود، مگر این‌که در اجرا از آنمجوز تخطی کند، مثلا در تئاتر که اجرای زنده دارد، ممکن است این اتفاق بیفتد یا در موسیقی با شروطی مجوز داده می‌شود، باید دراجرا هم دقت لازم اتفاق بیفتدآنچه مجوز می‌گیرد عینا باید ساخته شود و ما از اصل اثر حمایت خواهیم کرد.

 فروش ۲۵۰ میلیاردی نمایشگاه کتاب 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمایشگاه کتاب امسال فروش ۲۵۰ میلیاردی داشت که این میزان فروش در حالی است که این نمایشگاه در دوره قبل ۹۰ میلیارد تومان فروش داشت؛ همچنین برگزاری مجازی نمایشگاه کتاب همزمان با فروش فیزیکی بنا به اهتمام دولت در راستای تحقق شعار عدالت فرهنگی است. 

به گفته اسماعیلی، بهمن ‎ماه سال ۱۴۰۰ نمایشگاه مجازی کتاب برگزار شد که یک میلیون و ۳۰۰ هزار جلد کتاب از طریق سامانه مجازی به فروش رسید و یک‌هزار و ۲۹۰ شهر و دو هزار و ۸۰۰ روستا از نمایشگاه کتاب خریداری کردند و این کتاب‌ها به‌صورت رایگان از طریق پست به دورترین نقاط محروم هم ارسال شد.

آیین اهدای جوایز پدیدآورندگان آثار شایسته تقدیر سی‌ونهمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران همزمان با روز قلم (چهاردهم تیرماه ۱۴۰۱) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای هیأت علمی، داوران، پدیدآورندگان و ناشران آثار شایسته تقدیر این دوره از جایزه کتاب سال، مدیران و مسئولان فرهنگی کشور، اندیشمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه در تالار رودکی برگزارشد.

نظر شما