شناسهٔ خبر: 54940800 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

وزیر فرهنگ:

مصمم هستیم تا نهضت بزرگ کتابخوانی را در دستور کار قرار دهیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عدالت فرهنگی را شعار و از برنامه‌های اصلی و مبنای عمل دولت مردمی دانست و تاکید کرد: نگاه جزیره‌ای و بخشی به امور نداریم چراکه معتقدیم همه در کنار هم مسئولیت و وظیفه عمل داریم.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمد مهدی اسماعیلی روز سه شنبه در مراسم شایستگان تقدیر سی‌ونهمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با تبریک فرا رسیدن ماه ذی الحجه و قدردانی از دست اندرکاران سی و نهمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران به برگزاری بخش اول این رویداد بزرگ فرهنگی با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری اشاره کرد و گفت: امروز نیز بخش تکمیلی  آن را برگزار می کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه حوزه کتاب را از حوزه ها و بخش‌های افتخار آمیز جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: برغم این همه افتخارات بزرگ در این حوزه متاسفانه برخی رسانه‌های سیاه و معاند در صدد هستند کشور ما را در زمینه فرهنگی و کتاب ضعیف جلوه دهند.

به گفته اسماعیلی گاهی اوقات زمانیکه می خواهیم از افتخارات جمهوری اسلامی ایران به ویژه در زمینه فرهنگی و هنری صحبت کنیم، رسانه‌ها طوری سیاه نمایی می کنند تا حتی کشور ما را زیر سوال ببرند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه همچنین تاکید کرد: مصمم هستیم تا نهضت بزرگ کتابخوانی را بنا بر فرمایشات رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی ایران در دستور کار داده و خودمان را متعهد می دانیم تا این مسیر پر رونق پیش رود و همواره علاوه بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی شاهد افزایش میزان سرانه مطالعه در سراسر کشور باشیم.

وی همچنین به موضوع لزوم پیوست فرهنگی در ساخت و سازهای بناها و ساختمان های نهادها و دستگاهها و موسسات و نهادها و ... اشاره کرد و گفت: شرط حمایت و اختصاص بودجه به اینگونه مکان ها و بناها این است که در کنار هر ساختمان و مجموعه ای یک کتابخانه عمومی نیز ساخته و در نظر گرفته شود.

عضو کابینه دولت مردمی در عین حال تاکید کرد: رویکرد این دولت این است که با همه توان و قوت ماموریت های محوله را به سرانجام و نتیجه برساند تا مردم بدون کمترین دغدغه ای بتوانند به نیازها و خواسته های فرهنگی و هنری خود برسند.

اسماعیلی در عین حال تصریح کرد: ما وظیفه خود می دانیم تا حمایت های لازم را در راستای نهادینه شدن عدالت فرهنگی و همچنین عملی کردن این مهم به کار گرفته و آن را در سراسر کشور انجام دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه همچنین عدالت فرهنگی را مبنای عمل دولت دانست و گفت: هر عضو از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه باید از چتر حمایتی برخورد و عدالت فرهنگی را به نوعی احساس کند از این رو تمام تلاش و توان خود را به کار خواهیم گرفت تا این مهم در کشور نهادینه و اجرایی شود.

آیین اهدای جوایز پدیدآورندگان آثار شایسته تقدیر سی‌ونهمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران همزمان با روز قلم (چهاردهم تیرماه ۱۴۰۱) با حضور محمد مهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، اعضای هیأت علمی، داوران، پدیدآورندگان و ناشران آثار شایسته تقدیر این دوره از جایزه کتاب سال، مدیران و مسئولان فرهنگی کشور، اندیشمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه برگزار می‌شود.

نظر شما