شناسهٔ خبر: 54940082 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

جذب یک میلیون بیمه شده جدید در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان کشور

برقراری گفت: با تمامی استانداران، نمایندگان مجلس و ائمه جمعه در سراسر کشور وارد گفتگو شدیم و تلاش داریم امسال یک میلیون بیمه شده جدید جذب کنیم که این اقدام مانع از فقر سالمندی و جلوگیری از مهاجرت از روستاها به شهرها می شود‌.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، «بیت الله برقراری» امروز(۱۴ تیرماه) در جلسه شورای هماهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران با بیان اینکه رفع مشکلات مردم با کار شبانه روزی و برگزاری جلسات با مدیران محقق می شود افزود: مدیران باید با کار و تلاش و پاک دستی و به دور از تبعیض در خدمت مردم باشند.

 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ۸۰ درصد مردم ارتباط دارد اظهار داشت: این وزارتخانه نقش بسزایی در معیشت، رفاه و اشتغال مردم دارد و هرچقدر این وزارتخانه اثر بخش باشد رضایتمندی اجتماعی در کشور افزایش پیدا می کند.

 

برقراری با بیان اینکه قرار بود در سال های اخیر تمامی افراد اعم از کشاورزان، روستاییان و عشایر همچنین افراد شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر بیمه شوند گفت: در سال های اخیر اقدام جدی صورت نگرفته و مدیران دغدغه مند این اقشار از جامعه نبودند.

 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم دولت سیزدهم برقراری عدالت اجتماعی و رفع مشکلات مردم است گفت: در راستای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه افراد محروم اما اثر بخش جامعه از جمله روستاییان، کشاورزان و عشایر سال ۸۳ این صندوق در راستای تحقق عدالت شکل گرفت.

 

به گفته وی، یکی از ارکان های مهم عدالت اجتماعی همین بیمه اجتماعی است که حدود ۳۰ میلیون نفر تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند اما در سال های اخیر مردم و مسئولین از وجود چنین بیمه ای بی‌اطلاع هستند.

 

برقراری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه چنین ظرفیتی را دولت جمهوری اسلامی برای افراد شریف جامعه ایجاد کرده افزود:  تبیین این صندوق به جامعه هدف امری ضروری است.

 

وی با بیان اینکه جامعه عشایری فقط ۱۱ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده افزود: جامعه روستایی، کشاورز و عشایر از شریف ترین افراد هستند که همواره در صحنه های انقلاب حضوری حماسی دارند.

 

مدیرعامل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با بیان اینکه کارفرمای اصلی این بیمه دولت است گفت: برای اولین بار سطوح درآمدی افراد تحت پوشش ۶۰ درصد افزایش دادیم و یک هزار و ۸۰۰ کارگزار در خط مقدم این بیمه اجتماعی در خدمت افراد تحت پوشش در سراسر کشور هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: آهنگ جذب این بیمه در سال های اخیر بسیار کند بود و در سال های اخیر با توجه به جامعه خالص ۱۰ میلیون نفری اکنون دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جذب این صندوق شدند اما به فضل الهی امسال می خواهیم یک میلیون بیمه شده جدید را جذب کنیم که یک اقدامی جهادی و قابل عملیاتی شدن است.

 

به گفته برقراری، اکنون ۳۰۰ هزار نفر از کارگران فصلی تحت پوشش این بیمه شدند و برای اولین بار ۳۰ هزار نفر از مربیان قرآنی نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

 

وی تاکید کرد: با تمامی استانداران، نمایندگان مجلس و ائمه جمعه در سراسر کشور وارد گفتگو شدیم و تلاش داریم امسال یک میلیون بیمه شده جدید جذب کنیم که این اقدام مانع از فقر سالمندی و جلوگیری از مهاجرت از روستاها به شهرها می شود‌.

 

به گفته برقراری، در بخش درمان تلاش داریم از ظرفیت قانونی اساسنامه استفاده کنیم و در صورت تامین اعتبار مشکل درمانی بیمه شدگان نیز مرتفع خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در راستای هم افزایی با دستگاه های وابسته با معاونت محروم ریاست جمهوری و همچنین سازمان امور عشایر کشور تفاهم نامه همکاری امضا کردیم و همچنین ۱۲۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و همچنین در بخش آموزش و مهارت کارگزاران نیز آمادگی داریم با سازمان فنی و حرفه ای تفاهم نامه همکاری امضا کنیم.

 

برقراری یادآور شد: حدود هفت میلیون نفر از جامعه هدف تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند که باید با کار جهادی این افراد را بیمه کرد.

 

وی با بیان اینکه در استان مازندران ۴۷۰ هزار نفر جامعه هدف داریم گفت: از این تعداد ۱۳۷ هزار نفر تحت پوشش بیمه هستند و امسال در اقدام تحولی ۳۳ هزار نفر سهمیه استان مازندران است.

 

برقراری تاکید کرد: در استان مازندران ماهانه با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال حقوق به افراد تحت پوشش پرداخت می شود.

پایان پیام/708

نظر شما