شناسهٔ خبر: 54939198 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

بررسی نقاط قوت و ضعف آیین نامه جذب و ارتقاء اعضای هیات علمی

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت، گفت: در سیاست جدید معاونت آموزشی، نقاط قوت و ضعف آیین نامه جذب و ارتقا اعضای هیات علمی بررسی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از وزارت بهداشت، جلسه بازنگری آئین نامه جذب و ارتقا هیات علمی با حضور دکتر سید امیرپاشا طبائیان مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت، دکتر احسان شریفی پور رئیس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی و دکتر فرشید عابدی دبیر برنامه بازنگری آیین نامه جذب ارتقا اعضای هیات علمی برگزار شد.

دکتر طبائیان مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره بر نقد وارده بر آئین نامه جذب و ارتقای اعضای هیات علمی گفت: در سیاست جدید معاونت آموزشی وزارت بهداشت، بر بررسی، بازنگری و تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف این آئین نامه تاکید شده است.

وی افزود: ماموریت ماده ۵ این آیین نامه جذب و ارتقا هیات علمی علوم پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی تبریز واگذار شده است تا با همراهی مسئولین وزارت بهداشت این اقدام صورت گیرد.

در ادامه دکتر شریفی پور رئیس مرکز مطالعات راهبردی وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت دانشگاه علوم پزشکی تبریز، خاطر نشان کرد: ماموریت بسیار خطیری در کمترین زمان ممکن را عهده دار هستیم که نیازمند نقد و نظر جدی برای پردازش به این ماده مهم هستیم.

وی افزود: آئین نامه جذب و ارتقا هیات علمی علوم پزشکی مهمترین ابزار وزارت بهداشت و یکی از مهمترین ارکان دانشگاه ها که همان اعضای هیات علمی هستند را تحت تاثیر قرار خواهد داد و ضروری است بستر نخبگانی موثر و رو به جلو را در حداقل زمان ممکن طراحی کنیم.

شریفی پور با اشاره به وجود یک آئین نامه واحد در وزارت علوم که مرجع کلی است، گفت: وظیفه ما اعمال نظر در زمینه متمم ها و شیوه نامه های خاص در آئین نامه است که وظیفه این کمیته نیز ماده خاص و نوآورانه است که قرار است ضریب تاثیر اعضای هیأت علمی علوم پزشکی در جامعه را مورد ارزیابی قرار دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما