شناسهٔ خبر: 54939118 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مستند کوتاه "مورچه‌ها" از شیراز به جشنواره فیلم‌های ورزشی راه یافت

شیراز-ایرنا-مستند کوتاه "مورچه‌ها" ساخته علیرضا میرزایی کارگردان شیرازی به بخش مسابقه کوتاه مستند سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های ورزشی ایران،راه یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ این مستند کوتاه که پیش از این در دومین دوره جشنواره فیلم کوتاه  آنلاین " پاک کن " موفق به کسب جایزه بهترین مستندکوتاه شده بود، این بار موفق به حضور در سیزدهمین دوره جشنواره فیلم‌های ورزشی ایرانی در بخش مستند کوتاه شد.

علیرضا میرازیی کارگردان این اثر روز سه شنبه با بیان اینکه  این مستند را سال ۹۹ و قبل از همه‌گیری کرونا با تعدادی از دوستان و هزینه پایینی و با عوامل کم کار کردیم افزود: این مستندی  به نوعی خودبیانگر و فرم گرا با رگه‌هایی از روایتِ داستانی  است که خودم به عنوانِ سازنده اثر، مقابل دوربین قرار گرفته ام.

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران نماینده انحصاری فدراسیون جهانی فیلم‌ و تلویزیون ورزشی (Ficts) است که به منظور رقابت بین فیلم‌سازان، برنامه‌سازان، کشف استعدادهای جوان و معرفی چهره‌های خلاق برگزار می‌شود.

بیشترین فیلم به ترتیب از ایران، آمریکا، هند، ایتالیا، ترکیه، برزیل، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، روسیه، مکزیک، آرژانتین، چین و مصر به جشنواره ارسال شده است و مشارکت بیش از ۶۸ کشور در جشنواره سیزدهم فیلم های ورزشی آن هم در دوره‌ای که در دو سال اخیر به علت شیوع کرونا ساخت فیلم کاهش داشته است، بسیار موجب دلگرمی و نشانه شناخت و همراهی فیلمسازان از سراسر جهان با این رویداد بوده است.

در روزهای پایانی تیرماه و آغازین مردادماه نیز آثار برگزیده جشنواره به مدت سه روز در تهران به نمایش درخواهد آمد.

نظر شما