شناسهٔ خبر: 54938983 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

سپاه اسکان کانکسی زلزله‌زدگان هرمزگان را آغاز کرد| توجه ویژه پاسداران به بهداشت و درمان مردم

قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه پاسداران با سرعت در حال اجرای مرحله آواربرداری روستاهای زلزله زده هرمزگان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهرآرانیوز، رزمندگان و نیرو‌های جهادی قرارگاه که کار خود را قبل از طلوع آفتاب آغاز می‌کنند تا پاسی از شب در بخش تغذیه و تهیه و توزیع سه وعده غذایی، اسکان موقت، تهیه و توزیع یخ و آب خنک، استخراج اطلاعات و نیازمندی ها، بهداشت و درمان، آبرسانی با تانکر و عملیات آواربرداری مشغول خدمت هستند.

سرهنگ اسکندری معاون هماهنگ کننده قرارگاه مدینه به شروع اسکان کانکسی اشاره کرد و گفت: در روز نخست بنا به شرایطی که وجود داشت ناگزیر از اسکان زلزله‌زدگان در چادر بودیم و باوجود بهره گیری از کولر و وسایل سرمایشی، شدت گرما مشکلاتی را ایجاد کرده بود.

وی افزود: در حال حاضر محموله‌های کانکس یکی پس از دیگری به مناطق زلزله‌زده می‌رسد و کار استقرار و تجهیز و اسکان در این کانکس‌ها توسط قرارگاه مدینه در حال انجام است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مدینه خاطرنشان کرد: در ۱۵ روستایی که قرارگاه توفیق خدمتگزاری و مردم یاری دارد، بخشی از وسایل سرمایشی و خنک کننده زلزله‌زدگان در اثر ریزش آوار آسیب دیده است که تیمی از عوامل فنی و تعمیرکار را برای تعمیر و بازسازی وسایل آسیب دیده تشکیل داده‌ایم.

وی ضمن اشاره به ادامه تکمیل برنامه و نرم افزاری که برای استخراج اطلاعات جهت شناسایی نیازمندی‌ها و اولویت‌ها و میزان خسارت‌ها و... تهیه شده است، افزود: قرارگاه مدینه سپاه ضمن طراحی این نرم‌افزار، ۱۰ تیم را برای این کار تشکیل داده که همچنان در حال فعالیت هستند.

سرهنگ اسکندری از توزیع ۵۰ دستگاه یخچال و ۲۰ دستگاه کولر اهدایی نیروی دریایی سپاه و خیرین خبر داد و گفت: بنا داریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیات آواربرداری را به پایان برسانیم.

وی افزود: برای هر روستای آسیب‌دیده از زلزله تیمی تشکیل شده که همه موارد جاری را رصد و پیگیری کرده و علاوه بر تمرکز بر رسیدگی به مشکلات تغذیه و اسکان و آواربرداری، موضوعاتی، چون امنیت و بهداشت و درمان را نیز به طور مستمر در دستور کار و فعالیت دارد.

نظر شما