شناسهٔ خبر: 54937864 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سپاه نیوز | لینک خبر

اقدام جهادی قرارگاه مدینه منوره سپاه در آوار برداری مناطق زلزله زده هرمزگان

قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با سرعت در حال اجرای مرحله آواربرداری روستاهای زلزله زده هرمزگان است.

صاحب‌خبر -


 به گزارش سپاه نیوز؛ رزمندگان و نیروهای جهادی قرارگاه که کار خود را قبل از طلوع آفتاب آغاز می‌کنند تا پاسی از شب در بخش تغذیه و تهیه و توزیع سه وعده غذایی، اسکان موقت، تهیه و توزیع یخ و آب خنک، استخراج اطلاعات و نیازمندی ها، بهداشت و درمان، آبرسانی با تانکر و عملیات آواربرداری مشغول خدمت هستند.

 سرهنگ اسکندری معاون هماهنگ کننده قرارگاه مدینه به شروع اسکان کانکسی اشاره کرد و گفت: در روز نخست بنا به شرایطی که وجود داشت ناگزیر از اسکان زلزله زدگان در چادر بودیم و باوجود بهره گیری از کولر و وسایل سرمایشی، شدت گرما مشکلاتی را ایجاد کرده بود.

 وی افزود: در حال حاضر محموله‌های کانکس یکی پس از دیگری به مناطق زلزله زده می رسد و کار استقرار و تجهیز و اسکان در این کانکس ها توسط قرارگاه مدینه در حال انجام است.

 معاون هماهنگ کننده قرارگاه مدینه خاطرنشان کرد: در ۱۵ روستایی که قرارگاه توفیق خدمتگزاری و مردم یاری دارد، بخشی از وسایل سرمایشی و خنک کننده زلزله‌زدگان در اثر ریزش آوار آسیب دیده است که تیمی از عوامل فنی و تعمیرکار را برای تعمیر و بازسازی وسایل آسیب دیده تشکیل داده ایم.

 وی ضمن اشاره به ادامه تکمیل برنامه و نرم افزاری که برای استخراج اطلاعات جهت شناسایی نیازمندی ها و اولویت ها و میزان خسارت ها و... تهیه شده است، افزود: قرارگاه مدینه سپاه ضمن طراحی این نرم‌افزار، ۱۰ تیم را برای این کار تشکیل داده که همچنان در حال فعالیت هستند.

 سرهنگ اسکندری از توزیع ۵۰ دستگاه یخچال و بیست دستگاه کولر اهدایی نیروی دریایی سپاه و خیرین خبر داد و گفت: بنا داریم در کوتاه ترین زمان ممکن عملیات آواربرداری را به پایان برسانیم.

 وی افزود: برای هر روستای آسیب دیده از زلزله تیمی تشکیل شده است که همه موارد جاری را رصد و پیگیری کرده و علاوه بر تمرکز بر رسیدگی به مشکلات تغذیه و اسکان و آواربرداری، موضوعاتی چون امنیت و بهداشت و درمان را نیز به طور مستمر در دستور کار و فعالیت دارد.

نظر شما