شناسهٔ خبر: 54937572 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پایان مردادماه، زمان صفر شدن خودروهای ناقص کف پارکینگ ایران‌خودرو

تهران- ایرنا- مدیرعامل ایران‌خودرو از کاهش تعداد خودروهای ناقص کف پارکینگ این خودروساز به کمتر از ۲۲ هزار دستگاه خبر داد و گفت: تا پایان مردادماه تعداد خودروهای ناقص به صفر خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «مهدی خطیبی» امروز در حاشیه مراسم رونمایی از خودروی دوگانه‌سوز سورن‌پلاس در جمع خبرنگاران افزود: تعداد خودروهای ناقص کف پارکینگ ایران‌خودرو در تاریخ نهم بهمن‌ماه پارسال ۸۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه بود.

وی پیش‌بینی‌کرد: تا بعد از تعطیلات تابستانی ایران‌خودرو و اواخر تیرماه دیگر خودروی ناقصی در کف پارکینگ‌ها باقی نماند.

خطیبی تصریح‌کرد: ‌دیگر معضلی به نام خودروی در کف پارکینگ نخواهیم داشت و همین مساله و شاخص «عبور مستقیم» (تولید خودروی کامل و در اختیار واحد فروش قرار دادن) که از ابتدای خرداد ماه به ۱۰۰ درصد رسیده منجر به ارتقای کیفی ۲۵ درصدی خودروهای این گروه صنعتی خواهد شد.

وی خاطرنشان‌کرد: در ماه‌های گذشته شاهد کاهش ۳۹ درصدی مراجعات مشتریان به واحدهای خدمات پس از فروش بودیم که نشان‌دهنده حرکت ایران‌خودرو در مسیر ارتقای کیفی است.

مدیرعامل ایران‌خودرو همچنین گفت: به‌منظور جهش کیفی محصولات این گروه، ۲۷۹ پروژه در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در قبل و پس از تحویل خودروها تعریف شده است.

وی بیان‌داشت: در وهله نخست نیز از خودروی تارا آغاز کرده‌ایم و ضمانتنامه ۶ ماهه موتور و گیربکس برای این محصول صادر می‌شود و در صورت بروز هرگونه مشکل، همکاران ما در نمایندگی‌های کل کشور در کمتر از ۲۴ ساعت به رفع عیب خواهند پرداخت.

خطیبی اظهار داشت: استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان در محور کار فعالیت‌های ایران‌خودو است و شرکت‌های زیرمجموعه این خودروساز از جمله ایپکو و مرکز تحقیقات ایران‌خودرو برپایه دانش هستند.

وی در خصوص خودرو دوگانه‌سوز سورن پلاس نیز گفت: این خودرو با ترکیب سوخت بنزین و گاز قادر به پیمایش بیش از یک‌هزار کیلومتر مسافت است، ضمن اینکه موتور تعبیه شده در آن از نوع ای. اف ۷ بوده و علاوه بر تغییراتی در ظاهر، برخی آپشن‌ها و امکانات نیز به آن اضافه شده است.

به گزارش ایرنا، امروز مراسم رونمایی از خودرو دوگانه‌سوز سورن پلاس در راستای اجرای قرارداد تولید ۴۵ هزار خودروی تاکسی و وانت دوگانه‌سوز برگزار شد.

 خودروی دوگانه‌سوز سورن پلاس با بررسی و طراحی ایمن و امکانات رفاهی از مردادماه با جایگزین شدن خودروهای تاکسی سمند در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است،  قرارداد حمایت مالی تولید ۴۵ هزار خودروی وانت و تاکسی دوگانه‌سوز (اعم از ۴۰ هزار دستگاه خودروی تاکسی و پنج‌هزار دستگاه خودروی وانت) آذرماه سال گذشته بین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و ایران‌خودرو به امضا رسید.

قرارداد مذکور بر اساس مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر طرح حمایت از تولید و تبدیل کارخانه‌ای و کارگاهی خودروهای دوگانه‌سوز عمومی، تاکسی، ون (تاکسی)، وانت و مسافربر شخصی بنزینی به CNG‌سوز و در راستای جایگزینی استفاده از گاز طبیعی به‌عنوان سوخت پاک منعقد شد.

نظر شما