شناسهٔ خبر: 54935568 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

تقابل جوانی و تجربه؛

پدیده ایران علیه فوق ستاره؛ برنده اینجا مشخص می‌شود

نبرد بین امین اسماعیل نژاد و بارتوژ کورک در مسابقه امروز ایران و لهستان از جذابیت بالایی برخوردار خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران امشب در چارچوب اولین بازی خود در هفته سوم لیگ ملت ها به مصاف لهستان خواهد رفت؛ تیم قدرتمندی که تا به اینجای لیگ ملت ها فقط یک شکست را متحمل شده و بعد از فرانسه در جایگاه دوم جدول قرار دارد. در حقیقت شاگردان گربیچ قبل از شروع هفته سوم رقابت ها از شانس بالایی برای صعود به مرحله نهایی لیگ ملت ها برخوردار هستند.

همچون سالهای گذشته در لیگ ملت های امسال نیز بارتوژ کورک بهترین بازیکن تیم ملی لهستان بوده است. کورک با وجود بالا رفتن سن همچنان یکی از بهترین پشت خط‌ زن‌های دنیای والیبال محسوب می شود. در واقع مهار این فوق ستاره لهستانی ها می تواند کلید پیروزی تیم ملی ایران در بازی سه شنبه شب باشد. این در حالی است که شاگردان بهروز عطایی تا اینجای لیگ ملت ها در بحث دفاع اصلا خوب عمل نکرده‌اند اما تیم ملی ایران در دیدار برابر لهستان و کورک محکوم به عملکرد خوب در این مسابقه است.

از سمت دیگر با وجود عملکرد نه‌چندان خوب تیم‌ملی در هفته اول، امین اسماعیل‌نژاد نمایش‌های جذابی ارائه داد و نوید ظهور یک ستاره فوق العاده را در والیبال ایران داد؛ پرش‌های عجیب و غریب امین و قدرت دست حیرت انگیز او نگاه‌ها را به خود جلب کرد و حتی چند باری صفحات فدراسیون جهانی والیبال، اسپک‌های زیبای این بازیکن را به اشتراک گذاشت که‌ با تمجید کاربران نیز مواجه شد.

اسماعیل‌نژاد در هفته دوم و با هماهنگی بیشتر با محمدطاهر وادی فرم ‌به مراتب بهتری را از خود به‌ نمایش گذاشت و در همه بازی‌های ایران لقب امتیازآورترین بازیکن تیم را یدک کشید. نه این که او دفاع نشد اما می‌توان به جرات گفت که مقابله او با مدافعان بزرگ دنیا به یک‌ چالش سخت و پیچیده برای آن‌ها تبدیل شد.

حالا به نظر می رسد جذاب‌ترین نبرد در مسابقه امشب همین تقابل بارتوژ کورک و امین اسماعیل نژاد خواهد بود؛ در یک سمت بازیکنی که لقب فوق ستاره والیبال دنیا را یدک می کشد و در طرف دیگر پدیده والیبال ایران که با عملکرد خیره کننده در VNL 2022 نگاه ها را به سمت خود جلب کرده است. در حقیقت می‌توان گفت که فتح این دوئل توسط هر یک از این دو‌ بازیکن تاثیر مهمی در تعیین تیم برنده بازی امشب خواهد داشت.

نظر شما