شناسهٔ خبر: 54934663 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

احتمال تکرار یک سناریو در بازار سکه

ترس در بازار سکه /پیش‌بینی قیمت سکه امروز 14 تیر

اقتصادنیوز: از نظر عده ای از معامله گران در شرایط کنونی بازار با تقاضای مازاد روبرو شده و با حباب ۲ میلیونی خرید کردن خطرناک شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز ، دیروز قیمت دلار پایین آمد و به تبع آن قیمت سکه  هم دنده معکوس زد.

فلز گران بهای داخلی روز دو شنبه در ساعاتی کانال ۱۵ میلیون تومان را هم از دست داد و در محدوده ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

ساز ناسازگاری قیمت سکه برای دلار

اما در ساعات پایانی معاملات نقدی قیمت سکه برای دلار ساز ناسازگاری زد و توانست یک موتوره به سمت جلو حرکت کند. قیمت سکه دیروز دوباره وارد کانال ۱۵ میلیون تومان شد و در محدوده ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله شد که در مقایسه با روز یکشنبه ۵۰ هزار تومان بالا رفته بود.

حباب قیمت سکه ۲ میلیون تومان شد

روز گذشته فاصله ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی آن به بیش از ۲ میلیون تومان رسید و حباب سکه تا محدوده ۱۶ درصد بالا رفت. اتفاقی که احتمالا برای سکه بازان چندان خوشایند نیست و می تواند بازار سکه را تحت تاثیر قرار دهد. 

شرایط خطرناک در بازار سکه

از نظر عده ای از  معامله گران در شرایط کنونی بازار با تقاضای مازاد روبرو شده و با حباب ۲ میلیونی خرید کردن خطرناک شده است.

قیمت سکه اصلاح می شود؟

البته عده ای از معامله گران می گفتند هر زمانی که حباب سکه به ۲ میلیون تومان رسیده، بازار سکه آرایش اصلاح به خود گرفته است. این دسته از معامله گران در در انتظار اصلاح سکه هستند.

تکرار یک سناریو در بازار سکه؟

از نظر فعالان  بازار در صورتی که سکه محدوده حساس ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست بدهد احتمال تکرار سناریوی دیروز وجود دارد اما اگر بالای این محدوده تثبیت بدهد احتمالا سکه به سمت ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گام خواهد برداشت.

برچسب‌ها:

نظر شما