شناسهٔ خبر: 54934336 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

نمایش تابلوهای نقاشی استاد قهرمان‌سازی | افتتاح نمایشگاه آثار تجسمی کیمیایی

دومین نمایشگاه نقاشی مسعود کیمیایی کارگردان مطرح و پیشکسوت  و ملقب به استاد قهرمان‌سازی سینمای ایران  امروز ۱۴ تیر برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، نخستین نمایشگاه نقاشی‌های مسعود کیمیایی کارگردان سینما آذرماه ۱۴۰۰ در گالری گلستان برگزار شد. بعد از تجربه موفق آن رویداد؛ بار دیگر مخاطبان آثار نقاشی این هنرمند می توانند از  امروز سه‌شنبه ۱۴ تیر ماه تجدید دیداری با نقاشی‌های این سینماگر داشته باشند.

 درونم به من می گوید نقاشی کنم

سال گذشته نیز نمایشگاه نقاشی‌های این سینماگر ارزنده در گالری گلستان برگزار شد. او در زمان برگزاری نمایشگاه نقاشی‌اش در سال گذشته گفت: من نقاش نیستم و نقاشی کار من نیست اما وقتی درونم به من می‌گوید، نقاشی می‌کنم. از ۱۷، ۱۸ سالگی نقاشی می کردم. خیلی دوست داشتم و زنگ نقاشی در مدرسه بهترین بود.

نمایش تابلوهای نقاشی استاد قهرمان‌سازی | افتتاح نمایشگاه آثار تجسمی کیمیایی تابلویی از آثار تجسمی کیمیایی که تحت تاثیر فضاسازی‌های سینمایی است

مسعود کیمیایی متولد هفتم مرداد ۱۳۲۰ است. وی در کنار سابقه پنج دهه حضور مستمر در سینما؛ سال‌هاست که در حوزه‌هایی به غیر از سینما نیز فعالیت‌های قابل اعتنایی داشته است. کیمیایی نوشتن رمان‌های بلند تحسین شده‌ای مثل جسدهای شیشه‌ای، حسد بر زندگی عین القضات و سرودهای مخالف ارکسترهای بزرگ ندارند (در سه جلد) را در کارنامه هنری اش دارد. او مجموعه ای از اشعارش به اسم «زخم عقل» را نیز در اوائل دهه هشتاد منتشر کرده است.

گالری آریانا در الهیه، انتهای خیابان مریم شرقی، ابتدای فرشته (شهید فیاضی)، شماره ۹ واقع است. این نمایشگاه از ساعت ۱۷ الی ۲۱ برگزار می‌شود و ورود برای عموم آزاد است.

نمایش تابلوهای نقاشی استاد قهرمان‌سازی | افتتاح نمایشگاه آثار تجسمی کیمیایی پوستر نمایشگاه نقاشی‌های مسعود کیمیای

نظر شما