شناسهٔ خبر: 54931335 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

افتتاح بیمارستان رازی یکی از آرزوهای دیرینه مردم ایلام در حال تحقق است

ایلام- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بهره‌برداری از بیمارستان رازی یکی از دیرینه‌ترین انتظارات و آرزوهای مردم شریف استان است که خوشبختانه در آستانه محقق شدن قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، جاسم محمدی در نشست بررسی مسایل و مشکلات بیمارستان رازی ایلام، ضمن تقدیر و تشکر از توجه نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی به حوزه سلامت، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی تمام توان خود را برای راه‌اندازی بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی رازی به کار گرفته است.

وی افزود: این بیمارستان بزرگترین پروژه درمانی استان و یکی از طرح‌های مهم ملی است که در صورت راه‌اندازی؛ بسیاری از دغدغه‌ها و نارسایی‌های استان در حوزه درمان را رفع خواهد کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: طبق نشست‌های انجام شده و وعده‌های داده شده، فاز اول بیمارستان رازی آماده افتتاح و بهره‌برداری است و نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات آن نیز آماده خدمت به مردم و بیماران می‌باشد.

محمدی اظهار داشت: در حال حاضر مسائلی همچون آب، برق، فاضلاب و جاده دسترسی تنها مشکلاتی هستند که مانع از افتتاح و بهره‌برداری آن می‌باشند و امیدواریم با رفع این مسائل؛ بیمارستان در سریع‌ترین زمان ممکن افتتاح و در مدار خدمت‌رسانی قرار گیرد.

وی افزود: اگر مشکلات زیرساختی مربوط به بیمارستان از جمله آب، برق، فاضلاب و جاده دسترسی رفع شود، ظرف سه یا چهار ماه تمام بیمارستان می‌تواند به بهره برداری برسد.

محمدی ادامه داد: تامین صفر تا صد تجهیزات اولیه بیمارستان برعهده وزارت بهداشت است و تقریبا فراهم شده‌اند و استقرار پیدا کرده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اما تجهیزات استراتژیک و محوری بیمارستان شامل سنگ شکن، آی‌آرسی ای، سی‌تی اسکن، رادیوتراپی و سایر بخش های تخصصی در اولویت اولیه وزارت بهداشت قرار ندارد و ممکن است تهیه آن اندکی زمان ببرد.

محمدی اظهار داشت: برخی از این دستگاهها از جمله دستگاه سنگ شکن، ای‌آرسی‌تی، رادیوتراپی در استان وجود ندارند مردم و بیماران مجبورند برای دریافت خدمات مربوطه به مرکز کشور و استان‌های همجوار از عزیمت کنند که این امر برای ما سخت عذاب‌ آور است.

وی ابراز امیدواری کرد: با استفاده از نفوذ نمایندگان، استاندار و سایر عزیزانی که در این راه می‌توانند در سطح ملی ما را یاری کنند، بتوانیم در راه استقرار آنان در استان گام‌های موثری برداریم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بیمارستان رازی یک پروژه عام‌ المنفعه است و به تمام مردم و بیماران خدمت می‌کند و امیدواریم مسئولان استانی در کنار ما باشند و در راه رفع چالش‌ها و مشکلات آن و تسریع در راه اندازی در آن دانشگاه علوم پزشکی را یاری کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام ۱۲سال است که کلنگ زنی شده اما تاکنون به بهره برداری نرسیده است.

نظر شما