شناسهٔ خبر: 54929513 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

سرپوش گذاشتن بر جنایت صهیونیست‌ها به روش آمریکایی

وزارت خارجه آمریکا در تحقیقات خود درباره قتل خبرنگار الجزیره، مدعی شد شواهدی از تعمدی بودن این جنایت پیدا نکرده است.

صاحب‌خبر -

وزارت خارجه آمریکا در تحقیقات خود درباره قتل خبرنگار الجزیره، مدعی شد شواهدی از تعمدی بودن این جنایت پیدا نکرده است.

به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا در گزارشی تلاش کرد تا نقش رژیم صهیونیستی در جنایت قتل خبرنگار شبکه الجزیره را کمرنگ و غیر عمدی جلوه دهد.

وزارت خارجه آمریکا امروز دوشنبه در گزارشی با هدف اتهام زدایی از تل آویو مدعی شد که «شیرین ابوعاقله» احتمالاً در اثر شلیک غیر عمدی گلوله از مواضع صهیونیست‌ها کشته شده است. این گزارش می‌افزاید که با این حال بازرسان مستقل از دستیابی به نتیجه قطعی در خصوص منشأ گلوله‌ای که به این خبرنگار زن اصابت کرد، ناکام ماندند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که هماهنگ کننده امنیتی ایالات متحده پس از جمع بندی تحقیقات نظامیان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین، به این نتیجه رسیده که تیراندازی به ابوعاقله از مواضع صهیونیست‌ها احتمالاً باعث کشته شدن وی شده است.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه تلاش بر سرپوش گذاشتن بر جنایت متحدان صهیونیست خود مدعی می‌شود که در نتیجه این تحقیقات هیچ دلیلی بر عمدی بودن شلیک به سمت این خبرنگار یافت نشد و جنایت قتل ابوعاقله را نتیجه شرایط غم‌انگیز در جریان یک عملیات نظامی صهیونیست‌ها علیه گروه‌های جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد.

تحقیقات دولت آمریکا بر روی این گلوله در مقر سفارت آمریکا در قدس انجام شد و بدین منظور محققان و متخصصانی از آمریکا به فلسطین سفر کرده و این آزمایشات را انجام دادند.

پیشتر نتایج تحقیقات یک ماهه روزنامه نیویورک تایمز آمریکا بر شهادت خبرنگار شبکه الجزیره به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست صحه گذاشت. همچنین این رسانه آمریکایی متذکر شده است که در زمان هدف قرار گرفتن ابوعاقله از سوی نظامیان صهیونیست، هیچ نیروی مسلح فلسطینی در محل حضور نداشته و همین خود ادعای صهیونیست‌ها در خصوص اشتباه در هدف قرار دادن این خبرنگار را رد می‌کند.

۱۱ ماه مه گذشته، شیرین ابوعاقله خبرنگار ۵۱ ساله شبکه خبری الجزیره در جریان پوشش خبری زنده یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی، هدف گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و به شهادت رسید./مهر

طبق شواهد و ادله ترور «شیرین ابوعاقله» عمدی بوده است

دادستانی کل فلسطین اعلام کرد که گزارش های فنی موجود تاکید می کند که قتل شیرین ابوعاقله خبرنگار فقید الجزیره عمدی بوده است.

به گزارش خبرگزرای مهر به نقل از الجزیره، دادستانی کل فلسطین اعلام کرد که گزارش‌های فنی موجود تاکید می‌کند که قتل شیرین ابوعاقله خبرنگار فقید الجزیره عمدی بوده است و گلوله شلیک شده با سلاحی که گلوله از آن شلیک شده است، مطابقت دارد.

دادستانی کل فلسطین با تاکید بر عمدی بودن ترور خبرنگار الجزیره، اعلام کرد:  با اظهارات طرف آمریکایی مبنی بر عمدی نبودن قتل شیرین ابوعاقله مخالف هستیم. ما مرجع ذی صلاح برای انجام تحقیقات قانونی هسیتم و هر گونه نتیجه تحقیقات انجام شده از سوی طرف‌های دیگر برای ما الزام آور نیست. بر اساس تحقیقات رژیم صهیونیستی مسئول کامل ترور و قتل عمدی شهید شیرین ابوعاقله است و ما به تلاش‌های خود برای تکمیل اقدامات قانونی خود برای تعقیب عاملان این ترور در محاکم بین المللی ادامه خواهیم داد.

همچنین خانواده شیرین ابوعاقله نیز از سازمان ملل متحد و دیوان کیفری بین المللی خواستار اتخاذ اقدامات فوری برای تحقق عدالت شد. بر همین اساس، وزیر دادگستری فلسطین نیز پیش از این تاکید کرده بود که بدون مطابقت گلوله‌ای که ابوعاقله با آن به شهادت رسید با سلاحی که گلوله از آن شلیک شده است، تحقیقات ناقص خواهد بود.

این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا در تحقیقات خود درباره قتل خبرنگار الجزیره، مدعی شد شواهدی از تعمدی بودن این جنایت پیدا نکرده است.

نظر شما