شناسهٔ خبر: 54928878 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

تلاش آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر جنایت صهیونیست‌ها در شهادت «شیرین ابوعاقله»

وزارت امور خارجه آمریکا نتایج تحقیقات ادعایی خود درباره شهادت خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره که به ضرب گلوله رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به قتل رسید، را منتشر کرد تا بار دیگر بر جنایت این رژیم سرپوش بگذارد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای و با بیان توجیهاتی ادعا  کرد که در مورد منشا گلوله ای که شیرین ابوعاقله روزنامه نگار فلسطینی-آمریکایی را به قتل رساند، به نتیجه قطعی نرسیده است.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا ادعا شده است: پس از تجزیه و تحلیل بسیار دقیق پزشکی قانونی، بازرسان مستقل و اشخاص ثالث به عنوان بخشی از فرآیندی که توسط هماهنگ کننده امنیتی آمریکا نظارت می شود، به نتیجه قطعی در مورد منشاء گلوله ای که شیرین ابو عاقله، روزنامه نگار فلسطینی-آمریکایی را به قتل رساند، نرسیدند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا ادعا شده است، کارشناسان  تشخیص دادند که گلوله به شدت آسیب دیده است که نتیجه گیری دقیق را با مشکل مواجه می سازد.

 وزارت خارجه آمریکا در تداوم تلاش هایش برای سرپوش گذاشتن جنایت رژیم صهیونیستی با اعلام اینکه به تحقیقات مقامات فلسطینی و اسرائیلی دسترسی کامل داشته است، در عین حال گفته است: هماهنگ کننده امنیتی آمریکا با بررسی این تحقیقات به این نتیجه رسیده است که تیراندازی از سوی موقعیت ارتش اسرائیل احتمالا دلیل مرگ شیرین ابوعاقله بوده است.

وزارت خارجه آمریکا سپس با جانبداری از رژیم صهیونیستی و بدون محکوم کردن این جنایت، به تقصیرزدایی ار این رژیم پرداخت و  مدعی شد: هماهنگ کننده امنیتی آمریکا هیچ دلیلی نیافت که نشان دهد کشته شدن شیرین ابوعاقله عمدی بوده بلکه این حادثه در نتیجه یک سری شرایط ناراحت کننده در جریان عملیات نظامی اسرائیل در جنین علیه گروه های جهادی فلسطینی بوده که پس از چند حمله تروریستی علیه اسرائیل اتفاق افتاده است.

تارنمای «آکسیوس» به نقل از مقام‌های آمریکایی و صهیونیست گزارش داده بود دولت بایدن به تشکیلات خودگردان فلسطین فشار می‌آورد تا گلوله‌ای را که موجب کشته شدن خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره شد، به ایالات متحده تحویل دهد.

این در حالی است که اکرم الخطیب دادستان کل فلسطین اعلام کرده است که نتایج تحقیقات دادستانی فلسطین حکایت از آن دارد که ابوعاقله "بدون هشدار قبلی" توسط یک تک تیرانداز اسرائیلی کشته شده است.

دادستان کل فلسطین می گوید: نیروی ارتش اشغالگر اسرائیل دیدی روشن و مستقیم از محل حضور خبرنگاران در جنین در کرانه باختری داشته است.

مؤسسات مطبوعاتی آمریکایی مانند سی ان ان، آسوشیتدپرس، واشنگتن پست و نیویورک تایمز تحقیقات خود را منتشر کردند که نتیجه آن حکایت از آن دارد که خبرنگار الجزیره با گلوله های رژیم صهیونیستی کشته شده است.

در همین راستا، شبکه خبری الجزیره، که ابوعاقله خبرنگار آن بود، تحقیقاتی را انجام داد که به همین نتیجه رسید.

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه جاری با یورش به اردوگاه جنین در سرزمین های اشغالی "شیرین ابوعاقله" خبرنگار شبکه خبری الجزیره را به ضرب گلوله به شهادت رساندند که تاکنون بازتاب های مختلفی داشته است.

وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین با اعلام این خبر افزود: این خبرنگار هنگام پوشش خبری یورش صهیونیستها به اردوگاه جنین در شمال کرانه غربی در حالیکه جلیقه خبرنگاری بر تن داشت، از ناحیه سر هدف اصابت گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و کشته شد و «علی السمودی» تهیه‌کننده این شبکه نیز زخمی شد.

ارتش رژیم صهیونیستی ۲۳ اردیبهشت ماه نیز حمله شدید و خشونت آمیزی را به کاروان تشییع پیکر ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره در قدس اشغالی انجام دادند.

این هجوم و بی احترامی به شکلی بسیار شرم آور و در برابر چشم جهانیان انجام شد، به طوری که نیروهای صهیونیست با استفاده از بمب های صوتی به کاروان تشییع پیکر ابوعاقله یورش بردند.

انتهای پیام/

نظر شما