شناسهٔ خبر: 54928386 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

آمریکا نتایج عجیب تحقیقات خود در باره ترور خبرنگار فلسطینی الجزیره را اعلام کرد

وزارت امور خارجه آمریکا نتایج تحقیقات ادعایی خود درباره شهادت خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره را که به ضرب گلوله رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به قتل رسید، منتشر کرد تا بار دیگر بر جنایت این رژیم سرپوش بگذارد.

صاحب‌خبر -

العالم ـ آمریکا

وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای و با بیان توجیهاتی ادعا کرد که در مورد منشا گلوله ای که شیرین ابوعاقله روزنامه نگار فلسطینی-آمریکایی را به قتل رساند، به نتیجه قطعی نرسیده است.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا ادعا شده است: پس از تجزیه و تحلیل بسیار دقیق پزشکی قانونی، بازرسان مستقل و اشخاص ثالث به عنوان بخشی از فرآیندی که توسط هماهنگ کننده امنیتی آمریکا نظارت می شود، به نتیجه قطعی در مورد منشاء گلوله ای که شیرین ابو عاقله، روزنامه نگار فلسطینی-آمریکایی را به قتل رساند، نرسیدند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا ادعا شده است، کارشناسان تشخیص دادند که گلوله به شدت آسیب دیده است که نتیجه گیری دقیق را با مشکل مواجه می سازد.

وزارت خارجه آمریکا در تداوم تلاش هایش برای سرپوش گذاشتن جنایت رژیم صهیونیستی با اعلام اینکه به تحقیقات مقامات فلسطینی و اسرائیلی دسترسی کامل داشته است، در عین حال گفته است: هماهنگ کننده امنیتی آمریکا با بررسی این تحقیقات به این نتیجه رسیده است که تیراندازی از سوی موقعیت ارتش اسرائیل احتمالا دلیل مرگ شیرین ابوعاقله بوده است.

وزارت خارجه آمریکا سپس با جانبداری از رژیم صهیونیستی و بدون محکوم کردن این جنایت، به تقصیرزدایی ار این رژیم پرداخت و مدعی شد: هماهنگ کننده امنیتی آمریکا هیچ دلیلی نیافت که نشان دهد کشته شدن شیرین ابوعاقله عمدی بوده بلکه این حادثه در نتیجه یک سری شرایط ناراحت کننده در جریان عملیات نظامی اسرائیل در جنین علیه گروه های جهادی فلسطینی بوده که پس از چند حمله تروریستی علیه اسرائیل اتفاق افتاده است.

انتشار معنادار نتایج تحقیقات وزارت خارجه آمریکا در باره ترور و قتل خبرنگار فلسطینی الجزیره، در حالی است که اوایل تیر ماه جاری «راوینا شمداسانی» سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد به خبرنگاران در ژنو گفت: تمام اطلاعاتی که ما جمع‌آوری کرده‌ایم با این یافته‌ مطابقت دارد که تیراندازی‌هایی که به کشته شدن ابوعاقله و زخمی شدن همکارش «علی صمودی» انجامید، از سوی نیروهای امنیتی اسرائیل بوده و نه تیراندازی کور فلسطینیان مسلح.

پیش از این رژیم صهیونیستی مدعی شده بود که ابوعاقله بر اثر تیراندازی های فلسطینیان و نه نطامیان این رژیم کشته شده است.

شیرین ابوعاقله از خبرنگاران مسیحی فلسطینی و باسابقه شبکه الجزیره عربی بود که بامداد چهارشنبه (۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری) هنگام پوشش حملات ارتش رژیم صهیونیستی در شهر «جنین» به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید. به گفته «ندا ابراهیم» خبرنگار الجزیره از رام‌االله، «فلسطینی‌ها از روز اول گفته‌ بودند که می‌دانند این گلوله از سمت سربازان اسرائیل شلیک شده است. شواهد عینی و ویدئوهایی که ما از فلسطینی‌های حاضر در آنجا دیده‌ایم نشان می‌دهد که هیچ مبارز فلسطینی در آن اطراف نبود».

نظر شما