شناسهٔ خبر: 54924961 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی؛

مسکو: ۲۳۰ فروند جنگنده اوکراینی منهدم شده است

محمدرضا الكائی

وزارت دفاع روسیه در گزارش خود از میزان خسارات وارد آمده به اوکراین، اعلام کرد که ۲۳۰ فروند جنگنده، ۱۳۴ فروند بالگرد، یک هزار و ۴۴۸ فروند پهپاد ارتش این کشور نابود شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، وزارت دفاع روسیه در آخرین گزارش خود از میزان خسارات و تلفات وارده به طرف اوکراینی اعلام کرد که جنگنده نیروی هوافضای ارتش این کشور در جریان نبرد هوایی بر فراز جمهوری خلق دونتسک، یک فروند جنگنده «سوخ و-۲۵» اوکراینی را سرنگون کرد.

وزارت دفاع روسیه همچنین افزود: در شبانه روز گذشته، تسلیحات دقیق و نقطه زن نیروی هوافضای ارتش روسیه هفت مقر فرماندهی از جمله تیپ ۲۵ هوابرد در منطقه «سورسک» در جمهوری خلق دونتسک، دو انبار مهمات و راکت و همچنین تسلیحات توپخانه در منطقه یادشده، یک سامانه پرتاب چندگانه راکت «گراد» و نیروی انسانی و تجهیزات نظامی ارتش اوکراین در ۱۶ ناحیه را هدف قرار داده و از بین بردند.

در ادامه این گزارش آمده است: همچنین چهار جوخه سامانه‌های پرتاب چندگانه راکت در نواحی «تاراسوفکا»، «نووایا پولتافکا» و «اولیانیفکا» در جمهوری خلق دونتسک هدف قرار گرفتند.

وزارت خانه مذکور افزود که نیروهای موشکی و توپخانه ای به همراه هوانوردی عملیاتی-تاکتیکی نیروی زمینی ارتش روسیه نیز دو مقر فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین، سه انبار مهمات در منطقه دونتسک و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات نظامی ارتش اوکراین در ناحیه ۶۱ ام را هدف قرار دادند.

وزارت دفاع روسیه در پایان این گزارش، اعلام کرد: در مجموع و از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی، ۲۳۰ فروند جنگنده، ۱۳۴ فروند بالگرد، یک هزار و ۴۴۸ فروند پهپاد، ۳۵۳ سامانه ضدهوایی، ۳ هزار و ۹۰۴ دستگاه تانک و دیگر خودروهای زرهی، ۷۰۶ سامانه پرتاب چندگانه راکت، ۳ هزار و ۸۴ قبضه توپ صحرایی و خمپاره و ۴ هزار و دو دستگاه خودروی نظامی ویژه ارتش اوکراین منهدم شده اند.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید 

نظر شما