شناسهٔ خبر: 54919107 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

طارمی، نامزد کسب عنوان بازیکن فصل لیگ پرتغال

صاحب‌خبر -
طارمی، نامزد کسب عنوان بازیکن فصل لیگ پرتغال
خبرگزاری آریا- مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو، در فهرست نامزدهای کسب عنوان بهترین بازیکن فصل گذشته لیگ برتر پرتغال قرار گرفت.
به گزارش آریا، سازمان لیگ فوتبال پرتغال اسامی نامزدهای کسب عنوان بهترین بازیکن فصل لیگ برتر این کشور در فصل 22-2021 را اعلام کرد که نام مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو نیز در این فهرست دیده می‌شود. طارمی که فصل گذشته با ثبت 20 گل و 13 پاس گل در 32 بازی، آقای گل پورتو و پس از داروین نونیز مهاجم سابق پورتو (با 26 گل) دومین گلزن برتر لیگ برتر پرتغال شد، یکی از 4 بازیکن پورتو است که در فهرست نامزدهای کسب عنوان برترین بازیکن فصل اخیر لیگ برتر پرتغال قرار گرفته‌اند. 
لوئیز دیاز که در پنجره نقل و انتقالات ژانویه به لیورپول پیوست، اوتاویو و ویتینا که هفته گذشته راهی پاری‌سن‌ژرمن شد دیگر بازیکنانی هستند که از پورتو در این فهرست قرار دارند. در همین حال سارابیا از اسپورتینگ لیسبون، داروین نونیز از بنفیکا، ریکاردو هورتا از براگا، فران ناوارو، پدرینیو و ساموئل لینو از تیم ژیل ویسنته نیز دیگر رقبای طارمی در فهرست 10 نفره نامزدهای کسب عنوان بهترین بازیکن فصل پرتغال هستند که برنده نهایی آن با آرای سرمربیان و کاپیتان‌های تیم‌های این لیگ انتخاب خواهد شد. طارمی در حالی نامزد کسب عنوان بازیکن فصل لیگ برتر پرتغال شده است که پیش از این نیز به عنوان یکی از مهاجمان تیم منتخب فصل این رقابت‌ها انتخاب شده بود.
اتحادیه برگزاری مسابقات لیگ برتر پرتغال اسامی 10 نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن فصل را منتشر کرده است که نام مهدی طارمی هم در بین آنها دیده می شود. از پورتو 3 بازیکن دیگر در این لیست قرار گرفته اند. سه بازیکنی که از بین آنها دو بازیکن در فصل جدید همراه مهدی طارمی و تیم پورتو نخواهند بود. دیاز که در تعطیلات زمستانی فصل گذشته راهی شهر بندری لیورپول شد. اوتاویو و ویتینا، که هفته گذشته راهی پاری‌سن‌ژرمن شدند، دیگر بازیکنانی هستند که از پورتو در این فهرست قرار دارند.
دیگر رقبای مهدی طارمی برای کسب جایزه بهترین بازیکن لیگ برتر پرتغال در فصل 2022-2021 سارابیا از اسپورتینگ لیسبون، داروین نونیز از بنفیکا، ریکاردو هورتا از براگا، فران ناوارو، پدرینیو و ساموئل لینو از تیم ژیل ویسنته هستند و باید منتظر ماند و دید که با رای سرمربیان و هم چنین کاپیتان های لیگ برتر پرتغال کدام یک از این 10 بازیکن به عنوان بهترین بازیکن لیگ برتر پرتغال در فصلی که گذشت، مشخص خواهند شد.
مهدی طارمی فصل گذشته با ثبت 20 گل و 13 پاس گل در 32 بازی، آقای گل پورتو و پس از داروین نونیز مهاجم سابق پورتو (با 26 گل) دومین گلزن برتر لیگ برتر پرتغال شد. او هم چنین در تیم منتخب فصل لیگ برتر پرتغال در فصل 2022 – 2021 قرار گرفته است. مهاجم تیم ملی فوتبال ایران دو فصل دیگر با پورتو قرارداد دارد. بند فسخ قرارداد او 20 میلیون یورویی است که به زعم مالک باشگاه پورتو هیچ باشگاهی فعلا نتوانسته این بند را فعال کند. البته باشگاه مایل است با توجه به از دست دادن دیاز، مهدی طارمی را برای فصل جدید بازی ها حفظ کند و بعید است شاهد جدایی او از تیم پورتو در فصل جدید باشیم. نظر باشگاه بر این است در پایان فصل آینده و در فاصله یک فصل مانده به پایان قرارداد، مهدی طارمی را به یکی از تیم های اروپایی انتقال دهد.
مهدی طارمی در دو فصل اخیر با پیراهن پورتو  درخشیده و حالا در جایگاهی است که می‌شود به او لقب یک ستاره بین‌المللی را داد و حالا با انتشار فهرست صد بازیکن برتر جهان از دید رسانه مشهور مارکا، نام طارمی نیز در آن به چشم می‌خورد. در ابتدای این لیست کریم بنزما، کورتوآ و وینیسیوس جونیور قرار گرفته است. محمد صلاح، کیلیان ام‌باپه، لوکا مودریچ، کوین دی‌بروینه، روبرت لواندوفسکی، ویرژیل فن‌دایک و سادیو مانه نیز در رتبه‌های چهارم تا دهم به انتخاب مارکا قرار گرفته‌اند.
رتبه طارمی در این فهرست، نود و شش است و  از ایران بازیکن دیگری در این لیست صدتایی حضور ندارد. دیگر بازیکن آسیایی فهرست صد بازیکن برتر جهان که توسط مارکا منتشر شده سون هیونگ مین آقای گل این فصل لیگ برتر انگلیس است که در رتبه هفدهم جدول قرار دارد. در ده بازیکن پایانی این لیست مارکا نام مهدی طارمی نیز حضور دارد‌. سرجیو گومز، مارکو رویس، مارتین تریه، شارل دکتلار، رائول د توماس، طارمی، فابیو ویرا، آنتونی مودست، دنیز اونداو و در نهایت کودی خاکپو رتبه نود و یک تا صد لیست مارکا هستند.

نظر شما