شناسهٔ خبر: 54913327 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار آذربایجان‌غربی:

آذربایجان غربی مهیای جذب سرمایه‌های کلان/ زمینه سرمایه‌گذاری فراهم است

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این استان ظرفیت‌های بسیاری برای جذب سرمایه‌های بخش خصوصی، دولتی و خصولتی دارد، گفت: همه نهاد‌ها اعم از دستگاه‌های اجرایی، نهاد‌های قضایی، ائمه جمعه و دیگر ارگان‌ها زمینه را برای سرمایه‌گذاری در استان فراهم کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

محمدصادق معتمدیان عصر یکشنبه در دیدار مدیران شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) در ارومیه گفت:فرصت‌ها و پیشران های اقتصادی کم نظیری در آذربایجان غربی وجود دارد که می‌توان سرمایه‌گذاری سودآوری روی آنها داشت.

او با اشاره به ظرفیت بالای استان در بخش‌های معدن، تجارت بین‌الملل، کشاورزی و صنایع تبدیلی گفت: این حوزه‌ها می‌توانند زمینه‌ای برای حضور سرمایه‌گذاران بویژه شستا باشند که امیدواریم این همکاری شکل اجرایی بگیرد.

معتمدیان می گوید: پیشران‌های اقتصادی قابل توجهی برای استان تعیین شده که بخش معدن از جمله مهمترین آنهاست و درصددیم از این ظرفیت بالقوه برای رسیدن به رشد اقتصادی ۹ درصدی تعیین شده برای سال جاری، استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان غربی گفت:این استان از مناطق غنی معدنی کشور به شمار می‌رود بطوریکه ما رتبه اول تولید شمش طلا را در اختیار داریم و علاوه بر آن، معادن خوبی در حوزه پلی متال، مس، تیتان و سنگ‌های تزیینی در استان وجود دارد و می‌توان در بخش‌های مختلف شناسایی، اکتشاف و فرآوری مواد معدنی از ظرفیت سرمایه گذاری شستا استفاده کرد.

معتمدیان با اشاره به وجود نزدیک به یک‌ هزار کیلومتر مرز این استان با سه کشور از جمله ترکیه گفت: این استان، بیشترین زیرساخت تجاری شامل ۹ گمرک و پنج پایانه صادراتی را در اختیار دارد که از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن باید استفاده کنیم.

او با اشاره به وجود سه فرودگاه در آذربایجان غربی و حداقل ۱۰ فرودگاه در مناطق نزدیک به این استان در کشورهای همسایه گفت:همچنین وجود منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو و ۲ منطقه ویژه اقتصادی مصوب در ارومیه و سلماس از ظرفیت‌های مهم این منطقه به شمار می‌رود که ظرفیتی بالقوه برای سرمایه گذاری است.

او گفت: فردا، دوشنبه نخستین پرواز ارومیه - اربیل در منطقه شمال عراق از فرودگاه شهید باکری انجام می‌شود که می‌توان آن را زمینه ساز تحول در حوزه مسافری بین ۲ منطقه مهم دانست.

استاندار آذربایجان غربی، گردشگری را از دیگر پیشران‌های توسعه‌ای استان برشمرد و گفت: وجود بیش از یک هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی ثبت ملی و چهار اثر ثبت جهانی، جاذبه‌های طبیعی و چهار فصل بودن استان، زمینه‌های مهم سرمایه گذاری در این بخش هستند.

معتمدیان از تولید میلیون‌ها تُن محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: فقط میزان تولید سیب در استان بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تُن در سال است که بخشی از آن به کنسانتره تبدیل می‌شود البته سال گذشته ۵۰۰ هزار تُن صادرات از این محصول داشتیم.

او می گوید: ما آماده جذب سرمایه و اشتقبال از سرمایه گذاران در صنایع تبدیلی حوزه‌های کشاورزی از جمله برای محصولات سیب و انگور این استان هستیم.

او گفت: البته با وجود این همه غنا در بخش‌های مختلف، در حوزه بیکاری، تورم و شاخص‌های دیگر اقتصادی مشکلات جدی در آذربایجان غربی وجود دارد که امیدواریم با سرمایه گذاری و تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی که ۴.۵ درصد آن از طریق جذب سرمایه اتفاق خواهد افتاد، زمینه برای توسعه استان فراهم شود.

نظر شما