شناسهٔ خبر: 54905643 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

سردار مارانی: تا بازگشت زندگی به روند عادی در کنار مردم زلزل...

اقتصاد ایران: فرمانده قرارگاه مدینه سپاه گفت: تا بازگشت مردم روستاهای زلزله زده بندرخمیر و بندرلنگه به شرایط عادی در کنارشان هستیم.

صاحب‌خبر -

 سردار سرتیپ محمد مارانی فرمانده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بندرعباس اظهار داشت: قرارگاه مدینه از نخستین ساعات وقوع زمین لرزه در بندرخمیر و لنگه به همراه تیم‌های امدادی در مرحله امداد و نجات و اسکان موقت زلزله زدگان در منطقه حضور دارد.

وی افزود: تا بازگشت مردم روستاهای زلزله زده بندر خمیر و لنگه به شرایط عادی به عنوان یک خادم در کنارشان هستیم.

فرمانده قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: به همراه ۴۰ نفر از رزمندگان امدادگر و نیروهای جهادی قرارگاه در کنار سایر نیروهای امدادی هستیم و مرحله نخست را که شامل امداد و نجات، درمان و انتقال مصدومان بود با سرعت انجام شد.

مارانی ادامه داد: علاوه بر استقرار یک پست امدادی سیار به همراه پنج متخصص، یگان ماشین آلات امدادی شامل هشت دستگاه خودرو تاکتیکی، دو دستگاه آمبولانس مجهز، دو دستگاه تانکر آبرسان، سه دستگاه مینی لودر، دو دستگاه کامیون و ماشین آلات موسوم به بکهو لودر قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه در کانون خسارت و آسیب‌های زلزله حضور پیدا کرده و عملیات امدادی خود را دنبال کردند.

 

 

وی ادامه داد: در کوتاه‌ترین زمان ممکن آشپزخانه سیار قرارگاه مدینه را در کنار موکب‌های بندرلنگه در منطقه مستقر شد تا  کار پخت غذای گرم را آغاز کند.

فرمانده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه اضافه کرد: در موج اول و حیاتی کمک‌رسانی به زلزله زدگان روستاهای بندرخمیر و لنگه، بیش از ۱۵ هزار قوطی انواع کنسرو، بیش از هزار بسته آب معدنی، ۵۰۰ تخته پتو و ۱۲۰۰ کیلوگرم برنج از سوی قرارگاه مدینه سپاه را به زلزله‌زدگان اختصاص دادیم.

مارانی گفت: برای جبران قطعی اولیه آب به ویژه در کانون آسیب‌های زلزله دو دستگاه تانکر اعزامی قرارگاه مدینه به طور مستمر در حال آبرسانی هستند.

وی با تسلیت به خانواده‌هایی که عزیزانشان را در این زلزله از دست داده‌اند، افزود: اولویت در مرحله نخست، نجات جان مردم از زیر آوار و رسیدگی به مصدومان زلزله بود که به لطف خدا انجام شد و در مرحله اسکان موقت تا ایجاد سرپناه برای اهالی آسیب دیده مناطق زلزله زده نیز مثل همیشه در کنار مردم عزیز خودمان در منطقه هستیم.

فرمانده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: سپاه همواره در همه دشواری‌ها و سختی‌ها، یاور صدیق و مطمئن و پناهگاه مستحکم مردم است و این را برای خود یک وظیفه و تکلیف ذاتی می‌دانیم.

مارانی با بیان این که غالب مناطق آسیب دیده در این زلزله از اهالی اهل سنت هستند، افزود: ما بر اساس ماهیت وجودی خودمان و برپایه آموزه‌های مکتبی خود، فارغ از نگاه‌های نژادی قومیتی و مذهبی خادم و نوکر مردم عزیز خود به ویژه آسیب دیدگان از زلزله اخیر هستیم.

انتهای پیام/88050/م

برچسب‌ها:

نظر شما