شناسهٔ خبر: 54884359 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

از معرفی «نابازیگر» تا چند خبر دیگر سینمایی

معرفی بازیگران «نابازیگر»، نقد و بررسی فیلم کوتاه «گهواره سکوت»، پرونده «کریمر علیه کریمر» در خانه هنرمندان، اعلام زمان و مکان برگزاری جشنواره فیلم شهر و... از جمله خبرهای سینمایی است.

صاحب‌خبر -

بازیگران تازه فیلم «نابازیگر» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا سنگیان و تهیه‌کنندگی مشترک السا فیروز آذر، محمد حسین حسینی معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، زهره صفوی ، منظر لشگری، حسین پرستار، جواد زیتونی، ستاره اسدی، سام حسینی از جمله بازیگران تازه‌ای هستند که برای ایفای نقش در فیلم «نابازیگر» جلوی دوربین حمیدرضا سنگیان رفته‌اند. 
کتایون امیر ابراهیمی، فرهاد جم، زهرا داوود نژاد، رامین پرچمی، هایده حائری، گیتی معینی ، لیلا بوشهری ، آتش تقی پور، مهسا ایرانیان، احمد رضا اسعدی، هوشنگ قوانلو، شبیر پرستار، داریوش اسقائی و محمد حسین حسینی نیز دیگر بازیگرانی هستند که پیش از این به عنوان بازیگران فیلم «نابازیگر» معرفی شده بودند. 

از معرفی «نابازیگر» تا چند خبر دیگر سینمایی


به گفته سنگیان فیلم «نابازیگر» پروژه پربازیگری است که تلاش شده تا در آن ستاره‌های فعال دهه‌های قبل سینما و تلویزیون به ایفای نقش بپردازند. 
این فیلم روایتی از زندگی یک نویسنده و کارگردان سینماست که در پنج سال گذشته نتوانسته فیلمنامه‌ای بنویسید و فیلمی را کارگردانی کند.
در خلاصه داستان این اثر آمده است: آریا پنج سال است که هیچ فیلمنامه‌ای ننوشته و فیلمی را کارگردانی نکرده است. او که در روابط زناشویی خود دچار چالش شده است، قبول می‌کند تا بعد از مدت‌ها به کمک یکی از شاگردانش فیلمنامه‌ای سفارشی برای یک نابازیگر را بنویسد که قرار است سرمایه‌گذار فیلم باشد. آریا باید فیلمنامه‌ای بنویسید که هم به دل خودش بنشیند هم نابازیگر را راضی نگه دارد.

محمد حسین حسینی سرمایه‌گذار، الیاد فیروز آذر مجری طرح، السا فیروز آذر مشاور کارگردان، اشکان محمدی مدیر تصویربرداری، امین سرتیپی طراح تولید، حمیدرضا سنگیان طراح صحنه و لباس، سعید کوهی صدابردار، سپیده و پریا حسینی طراح گریم، علیرضا نصرتی نورپرداز، محمدمهدی سجادی دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز، امیر شاه حسینی دستیار دوم کارگردان، میلاد آزادی و سجاد صباغ دستیاران نورپرداز، نازنین هندی، پروانه حقی وند و حسین تبریزی اجراگران گریم، مهسا قلی زاده دستیار لباس، داریوش اسقایی منشی صحنه، امیر خدامی(عکاس)، امیرحسین نوری‌زاده (دستیار عکاس) و حامد قریب مدیرروابط عمومی و مشاور رسانه‌ای عوامل این فیلم را تشکیل می‌دهند. 
به زودی عوامل دیگر این فیلم نیز معرفی می‌شوند.

فیلم کوتاه«گهواره سکوت» نقد و بررسی می‌شود

فیلم کوتاه «گهواره سکوت» به کارگردانی مصطفی مهربان در چهاردهمین نشست هفتگی یکشنبه‌های کوتاه باهمت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح اکران، نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح، در چهاردهمین نشست هفتگی یکشنبه‌های کوتاه فیلم «گهواره سکوت» به کارگردانی مصطفی مهربان با حضور مرجان اشرفی زاده کارشناس، حسن وارسته منتقد سیما و مصطفی مهربان کارگردان فیلم در مجتمع فرهنگی و هنری اسوه روز یکشنبه ۱۲ تیرماه ساعت ۱۷:۳۰ اکران و نقد می‌شود.

این فیلم پیش‌ از این در رقابت با کشورهای اسپانیا، انگلیس، مکزیک، آمریکا و فرانسه سه جایزه اصلی بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر زن برای بازی آناهیتا خسروی را از دومین دوره جشنواره بین‌المللی Itaúna برزیل از آن خودکرده است.
در داستان «گهواره سکوت» آمده است: «رسول باید گهواره‌ای را به همسر دوست شهیدش برساند. با بازگشت موقت رسول از جنگ و جنوب به شمال ایران، لعیا قصد دارد این بار با او به جنگ برود. گهواره بهانه‌ای می‌شود تا رسول از خواسته همسرش، لعیا سر باز بزند.»
عوامل این فیلم کوتاه عبارت‌اند از:
نویسنده و کارگردان: مصطفی مهربان، بازیگران: آناهیتا خسروی، رویا رادنیا، حدیقه سمیع‌پور، کاظم نظری، مریم داداشی، مدیر فیلم‌برداری: مجتبی کوهکن، صدابردار: مهرداد معظمی، تدوین و صداگذاری: مجتبی کوهکن، طراح صحنه و لباس: مصطفی مهربان، دستیار کارگردان: مرتضی غلامی، دستیار فیلم‌بردار: امیر کوهکن، عکاس و منشی صحنه: مرضیه حیدری، مشاور رسانه‌ای: فرنوش آباء، تهیه‌کننده: مصطفی مهربان و انجمن سینمای جوانان رودبار.

نشست‌های هفتگی یکشنبه‌های کوتاه به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح هر هفته یکشنبه‌ها با اکران، نقد و برسی یک فیلم کوتاه با حضور منتقدان، کارشناسان و صاحبان اثر در مجتمع فرهنگی و هنری اسوه واقع در خیابان انقلاب اسلامی، تقاطع بهار جنوبی ساعت ۱۷:۳۰ برگزار می‌شود.

پرونده «کریمر علیه کریمر» در خانه هنرمندان ایران باز می‌شود

پانصدویازدهمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش «کریمر علیه کریمر» ساخته رابرت بنتون محصول سال ۱۹۷۹ اختصاص دارد.

به گزارش روابط‌ عمومی خانه هنرمندان ایران، دومین جلسه مرور فیلم‌های مریل استریپ بازیگر برجسته آمریکایی در سینماتک خانه هنرمندان ایران که روز دوشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷:۳۰ در سالن استاد ناصری برگزار می‌شود، به نمایش فیلم «کریمر علیه کریمر» به کارگردانی رابرت بنتون اختصاص دارد.

پس از نمایش فیلم، محسن آزرم به نقد و بررسی آن می‌پردازد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «جوانا کریمر به دلایلی شخصی تد کریمر و پسر کوچکشان بیلی را ترک می‌کند. تد که در آستانه به دست آوردن شغلی مهم است، وقتی با بیلی تنها می‌ماند تمام تلاشش را می‌کند تا به خوبی از پسرش مراقبت کند اما این کار ساده‌ای نیست...»

«کریمر علیه کریمر» بر اساس رمانی با همین عنوان به قلم آوری کورمن ساخته شده، این فیلم تاکنون جوایز و افتخارات فراوانی کسب کرده است که از میان آنها می‌توان به ۴ جایزه اسکار در بخش‌های بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین کارگردانی اشاره کرد.

فیلم «کریمر علیه کریمر» دوشنبه ۱۳ تیر ساعت ۱۷:۳۰ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

زمان و مکان برگزاری هشتمین جشنواره فیلم شهر مشخص شد
مجید اکبرشاهی، دبیر هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر گفت: این دوره از جشنواره از ۲۷ تا ۳۱ تیرماه سال جاری در پردیس سینما گالری ملت برگزار می‌شود.
مجید اکبرشاهی، دبیر این جشنواره درباره بخش‌های مختلف جشنواره نیز عنوان کرد: این جشنواره در شش بخش«مسابقه سینمای ایران»، «مسابقه سینمای بین‌الملل»، «مسابقه محله»، «مسابقه تبلیغات و اطلاع‌رسانی سینمای ایران»، «مسابقه آفرینش‌های هنری شهر» و «جنبی» برگزار می‌شود. 
وی افزود: بخش «مسابقه سینمای بین‌الملل» نیز با هدف شناسایی آثار خلاق و تاثیرگذار سینمای جهان در حوزه شهر و مدیریت شهری و ایجاد فضایی برای تبادل تجربه‌ها و ایده‌ها میان شهرهای جهان، در دو بخش «مسابقه بین‌الملل» و «ویژه» برگزار می‌شود. بخش «مسابقه محله» با هدف ثبت آثار خلاقانه و فیلم‌های زیبا و تأثیرگذار از زوایای مختلف شهرهای ایران و تهران، در دو بخش «مسابقه» و «ویژه» برگزار می‌شود که بخش مسابقه شامل آثار کوتاه «موبایلی» و «مستند خبری» است. بخش «ویژه شهر تهران» نیز شامل فیلم‌های داستانی یا مستندهای خلق شده با موضوع تهران، فارغ از سکونت صاحب اثر در تهران است.
دبیر هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر ادامه داد: بخش «مسابقه تبلیغات و اطلاع‌رسانی سینمای ایران» شامل عکس، پوستر، آنونس و تیزر فیلم در بخش‌های «مسابقه سینمای ایران»، با موضوعات جشنواره است. همچنین بخش «مسابقه آفرینش‌های هنری شهری» نیز امسال برای اولین بار در بخش‌های گرافیک (بیلبورد؛ تبلیغات محیطی متحرک مانند وسایل نقلیه عمومی؛ دیجیتال؛ ترانزیتی و عرشه پل)، المان‌های شهری (تندیس، سردیس و مجسمه)، عکس و پوستر، نقاشی محیطی ( نقاشی روی سطح؛ دیوار؛ کاشی‌کاری، سرامیک و دیوارنویسی) و تیزر شهری در دو محور زیبایی‌شناسی بصری و اطلاع‌رسانی با موضوع آزاد (فرهنگی؛ تجاری و .....) برگزار می‌شود.
اکبرشاهی اضافه کرد: بخش «جنبی» نیز غیر رقابتی بوده و فرصتی برای تبادل اندیشه‌ها و تجربه‌های هنرمندان داخلی و خارجی و ایجاد زمینه‌ای مناسب برای ارزیابی جایگاه آثار فیلمسازان که شامل نمایش ویژه، بزرگداشت، مرور آثار، نشست‌های تخصصی و... است.
بر اساس این گزارش، پردیس سینما گالری ملت، به عنوان محل برگزاری این دوره از جشنواره فیلم شهر، دارای ۱۱ سالن نمایش مخصوص سینما و یک سالن چند منظوره جهت نمایش فیلم، برگزاری همایش‌ها، اجرای تئاتر و کنسرت است. این مجموعه پیش از این میزبان دوره‌های گذشته جشنواره فیلم شهر و جشنواره فیلم فجر بوده است.
 

انتهای پیام 

نظر شما