شناسهٔ خبر: 54883937 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه هنری | لینک خبر

مدیر مرکز ترجمه حوزه هنری درگذشت خانم یامامورا را تسلیت گفت

صاحب‌خبر -

سعیده حسینجانی مدیر مرکز ترجمه حوزه هنری طی پیامی درگذشت خانم کونیکو یامامورا (سبا بابایی) را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، سعیده حسینجانی مدیر مرکز ترجمۀ حوزۀ هنری در پی خبر درگذشت خانم کونیکو یامامورا (سبا بابایی)، مادر شهید بابایی، ضمن تسلیت درگذشت این بانوی گرانقدر گفت: بانو بابایی یگانه مادر شهید ژاپنی در ایران بودند که پس از آشنایی و ازدواج با اسدالله بابایی به ایران آمدند و زندگی ایشان وارد مرحلۀ تازه‌ای شد.

وی افزود: خانم یامامورا نام سبا را از قرآن برای خود برگزیدند و در نهایت توفیق مادر شهید بودن به ایشان هدیه شد. خاطرات روزهای پرفراز و نشیب زندگی ایشان را آقایان حمید حسام و رضا امیرخانی با قلمی شیوا و خواندنی با عنوان مهاجر سرزمین آفتاب به رشتۀ تحریر درآورده‌اند که در نشر سورۀ مهر به چاپ رسید. برای مرکز ترجمه افتخاری است که این اثر را به زبان فرانسه با ترجمۀ سامبو بوبکر چاپ و در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آن رونمایی کرد. همچنین خرسندیم که بهره‌گیری از کلام شیرین این بانوی بزرگوار در مراسم رونمایی، پیش از شنیدن خبر تلخ درگذشتشان نصیبمان شد.

وی اظهار داشت: برای ایشان متنعم شدن از روزی در نزد پروردگار همچون فرزند شهیدشان را از خداوند منان خواستاریم. لازم به ذکر است که ترجمۀ اردو و ترکی استانبولی کتاب مهاجر سرزمین آفتاب در دست انجام است.

انتهای پیام/

نظر شما