شناسهٔ خبر: 54873384 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

وزیر صمت بر ایجاد توازن سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف کشور تاکید کرد

‌وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از چهار واحد بزرگ صنعتی بخش دولتی و خصوصی اسفراین بر ایجاد توازن سرمایه‌گذاری‌های صنعتی در مناطق مختلف کشور تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا سیدرضا فاطمی امین هدف از سفر به خراسان شمالی را بررسی وضعیت صنعتی استان شناسایی موانع ایجاد تکمیل زنجیره‌های تولید و برنامه‌ریزی برای ایجاد توازن سرمایه‌گذاری‌های صنعتی در مناطق مختلف ذکر کرد.

وی افزود: دولت برای واحدهای تولیدی نیمه راکد برنامه‌های متنوعی دارد تا مشکلات آنها با همکاری سازمان شرکت شهرک‌های صنعتی برطرف شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر یک روزه به خراسان شمالی از توانمندی‌های مجتمع صنعتی فولاد اسفراین و شرکت لوله گستر در بخش دولتی و شرکت‌های صنعتی آذین فورج و فولاد آلیاژی کیمیای صبا واقع شهرک صنعتی اسفراین در بخش خصوصی بازدید کرد و از نزدیک وضعیت و مشکلات این صنایع بزرگ خراسان شمالی را بررسی کرد.

مجتمع صنعتی فولاد اسفراین بزرگترین تولید کننده فولاد آلیاژی در خاور میانه و شرکت لوله گستر اسفراین تنها تولید کننده لوله‌های بدون درز مورد استفاده در صنایع نفت و گاز در کشور تولید می‌کند.

شرکت‌های صنعتی آذین فورج و فولاد آلیاژی کیمیا صبا اسفراین نیز بزرگترین شرکت‌های صنعتی بخش خصوصی خراسان شمالی در شهرک صنعتی اسفراین قرار دارند.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین با دارا بودن دو صنعت بزرگ مجتمع صنعتی فولاد و لوله گستر و صنایع پایین دستی، قطب صنعتی خراسان شمالی محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما