شناسهٔ خبر: 54872943 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

وزیر صمت خبر داد:

وجود ۱۳۰۰۰ واحد تولیدی راکد یا زیر ظرفیت تولید در کشور

ایسنا

وزیر صمت از وجود ۱۳۰۰۰ واحد تولیدی راکد و یا با فعالیت خیلی کم در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سید رضا فاطمی امین در حاشیه سفر به خراسان شمالی و بازدید از تعدادی از واحدهای تولیدی در این استان اظهار کرد: علاوه بر آن طی نیمه دوم سال گذشته یک هزار و ۳۰۰ واحد راکد ‌و یا با فعالیت خیلی کم فعال شدند.

وی افزود: نقدینگی، سرمایه درگردش، تامین اجتماعی، بازار فروش از جمله مشکلات این واحدهای تولیدی هستند که سبب شده تا آن ها راکد شوند و یا با ظرفیت خیلی کمی فعالیت کنند.

فاطمی امین افزود: در وزارت صمت برنامه ریزی های لازم برای فعالیت مجدد واحدهای راکد انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح آمایش صنعت، معدن و تجارت از سال گذشته در این وزارت خانه بیان کرد:  در حال حاضر توزیعی که در حوزه صنعت و معدن در کشور وجود دارد، توزیع ناهمگون است و در برخی از مناطق زنجیره ها ناقص هستند و در برخی از مکان ها نیز بیش از حد واحدهای صنعتی ایجاد شده و سبب به وجود آمدن آلایندگی و مهاجرت شده است.

وزیر صمت با بیان اینکه در برخی از مکان ها نیز با فقر سرمایه گذاری مواجه هستیم، ادامه داد: در این سفر از نزدیک واحدهای صنعتی این استان را مشاهده و وضعیت صنعتی را ارزیابی می کنیم و آن زنجیره هایی که باید سرمایه گذاری فعلی را تکمیل کند و مکان هایی که به اندازه کافی از لحاظ سرمایه گذاری رشد نکرده است را بررسی و سعی خواهیم کرد توازن را ایجاد کنیم.

نظر شما