شناسهٔ خبر: 54872910 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با کردتودی:

ادعای حقوق بشر آمریکا دروغی بیش نیست

احمدی کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکا مستکبری است که هیچگاه حقوق ملت ما را به رسمیت نشناخته و ادعای حقوق بشری اش دروغی بیش نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد احمدی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: یکی از ابزارهای جبهه استکبار و در راس آن آمریکای جنایتکار برای مقابله و تحت فشار قرار دادن دیگران،  استفاده ابزاری از موضوع حقوق بشر است.

وی گفت: حقوق بشری که آمریکا از آن دم میزند، زاییده تمدنی است که خشت خشت آن از استعمار و غارت گسترده دیگر ملتها به وجود آمده است و نزدیک به بیش از سه قرن است که با  چپاول دنیا به ویژه قاره آفریقا در حال جنایت کردن است.

وی افزود: امریکای مدعی حقوق بشر قبل از انقلاب با حمایت تمام عیار از حکومت جبار پهلوی و ظلم همواره در مقابل ملت ایران بوده  که این خود نمونه ای از جنایت او برای کشورهای دیگر است.

احمدی گفت:  ملت بزرگ ایران از هر قوم و نژاد و تفکری  یک صدا و پرشور پس از سالها مبارزه جانانه با رژیم دست نشانده و مستبد پهلوی موفق به ساقط کردن  این به اصطلاح حقوق بشری در سطح جهان شدند و میلیون‌ها ایرانی با نپذیرفتن حق تعیین سرنوشت خود به واسطه آنها ، در همان آغاز سیلی به صورت حقوق بشری زدند که آمریکا از آن دم میزد.

وی با بیان اینکه آمریکا و کشور هایی که دم از حقوق بشر میزنند از همان ابتدا خواستِ ملی  مردم ایران را به رسمیت نشناخت خاطر نشان کرد: دشمن با برنامه ریزی شروع به اجرای انواعی از توطئه ها علیه انقلاب ایران کرد برای نمونه سفارتخانه آمریکا به لانه جاسوسی و خیانت علیه انقلاب تبدیل شد ، انقلابی که خواسته اش استقلال، عدم وابستگی و ایستادن روی پای خود و مقابله با سلطه بیگانه بود.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان داشت: این در حالی بود که آمریکای مدعی حقوق بشر هیچ وقت حقوق  ملت ایران را نپذیرفت و با انواعی از توطئه ها مانند حمله نظامی به طبس، همکاری در کودتا ها، حمایت از تجزیه طلبان ،تحریک و حمایت از صدام، حمله به هواپیمای مسافربری تحریم و تلاش برای براندازی و.. به جنگ با اراده مردم ایران آمد.

وی گفت:  شاید نسل جدید که کمتر با جنایات امریکا آشناست از ما بپرسد آیا نمی شد با آمریکا کنار آمد و مشکلات فی مابین را حل کرد؟ آیا مشکل از ما نبوده؟ آیا در رابطه با امریکا سختگیری نکرده ایم؟ و از این قبیل سوالات که باید در پاسخ گفت: ملت ایران هر گاه با این نگاه وارد شد با خیانت امریکا مواجه شد چرا که در طول سالیان گذشته بارها و بارها ایران با حسن نیت وارد شده و در صدد احقاق حقوق خود بود اما در مقابل  با خیانت امریکا مواجه شد.

وی بیان داشت: این اینجاست که باید گفت آمریکا مستکبری است که هیچگاه حقوق ملت ما را به رسمیت نشناخته و ادعای حقوق بشری اش دروغی بیش نیست.

احمدی خاطر نشان کرد: امریکا خود برتر بین، حق ناپذیر، فریبکار با رفتار منافقانه است و این خوی استکباری تنها برای ما نیست بلکه در داخل آمریکا هم تنها ادعای حقوق بشر را دارد از جمله اینکه از نظر دولت آمریکا مسلمانان داخل آمریکا تروریست بالقوه هستند،  تمام ارتباطات کنترل میشود و یا رفتاری که با سیاه پوستان و تبعیض نژادی آشکار با ایشان صورت می دهد.

اننهای پیام/

 

نظر شما