شناسهٔ خبر: 54871804 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

«حج» فرصت تبیین علت دشمنی نظام سلطه با ایران است/ هماهنگی قوا برای مقابله با گرانی‌ها

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: در مراسم برائت از مشرکین، حجاج این فرصت را پیدا می‌کنند که به سایر ملت‌های مسلمان ثابت کنند مسئله دشمنی آمریکا و اسرائیل به ایران اختصاص ندارد، آن‌ها با اسلام و همه مسلمانان دشمن هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم امام رضا (ع) با اشاره به آغاز ایام حج، اظهار داشت: بزرگ‌ترین مسئله‌ای که در مراسم پربرکت حج قابل توجه هست، این است که حج فرصتی برای افشای دشمنی آمریکا و اسرائیل نسبت به همه مسلمانان است.

وی افزود: امروز در سایر کشورها اینگونه تبلیغ می‌شود که تنها آمریکا دشمن ایران است و ایران با آمریکا دشمنی دارد در حالی که آمریکا و اسرائیل دشمن اسلام و دشمن همه امت مسلمان هستند. در مراسم برائت از مشرکین، حجاج این فرصت را پیدا می‌کنند که به سایر ملت‌های مسلمان ثابت کنند مسئله دشمنی آمریکا و اسرائیل به ایران اختصاص ندارد، آن‌ها با اسلام و همه مسلمانان دشمن هستند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال آن است تا در فرصت‌ها نه تنها بر منابع ما دست پیدا کنند بلکه تا جایی که می‌توانند دین را از ما بگیرند و اسلام‌زدایی کنند. اسلام را از زیر پای نسل امروز، نسل جوان و نوجوان ما جمع کنند، بحث آنان با جمهوری اسلامی بر سر اسلام است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به نیرنگ غربی‌ها برای انحراف ایران از مواضع خود در مذاکرات، گفت: تصور می‌کنند اگر جای مذاکرات عوض شد، از وین آمد قطر، مذاکرات برجام به نتیجه‌ای می‌رسد، شروع به تبلیغ کردند و مقدماتی هم فراهم کردند؛ «صیاد خدایی» را شهید کردند، در انرژی هسته‌ای خرابکاری کردند، در جریان تحریم‌ها، به‌عنوان آخرین تحریم، معاملات پتروشیمی ما را تحریم کردند، از یک طرف فشار آوردند و یک دلال را هم فرستادند که بیایند دلالی کنند تا جمهوری اسلامی از شرایط خود عقب‌نشینی کند.

علم‌الهدی تصریح کرد: آن‌ها به دنبال آن هستند تا جمهوری اسلامی از مواضع خود عقب‌نشینی کند تا مقصود آمریکا فراهم شود. مسئله قطر یک تله آمریکایی هست، یک حکومت وابسته آمریکایی در حاشیه خلیج فارس به‌عنوان یک دلال مجانی آمد وسط به‌عنوان میانجی‌گری اما با هدف دیگری، محل مذاکرات را از وین به قطر منتقل کردند اما تیم قهرمان مقتدر ایرانی در مذاکرات که در رأس آن یک جوان متدین نمازشب خوان و معتقد و اهل تهجد قرار دارد، مقتدرانه مقابل آمریکا ایستادند و به‌هیچ وجه در مقابل آمریکا عقب‌نشینی نکردند.

وی تأکید کرد: اگر متدینین در دستگاه‌های اجرایی باشند، مشکلات کشور حل می‌شود و این تجربه‌ به برکت ۴۳ سال حیات انقلاب اسلامی به دست آمده و نباید آن را نادیده گرفت. اگر تاریخ انقلاب اسلامی را بررسی کنید، متوجه خواهید شد هرگاه در رأس کشور افراد لاابالی و بی‌تقوا قرار داشته، برای ایران خسارت رقم خورده اما زمانی که در رأس مسئولیت‌ها، مؤمنین بودند ولو هزاران مشکل و هزاران سختی وجود داشت، اما در کمال پیشرفت و سعادت خواسته مردم تأمین شده است.

امام جمعه مشهد ابراز داشت: در حال حاضر مشکلات معیشتی و گرانی‌های پشت سر هم، مردم را کلافه کرده و زندگی سخت می‌گذرد و این واقعیتی است که باید گفت؛ از یک طرف مشکلات اقتصادی جهانی است و روی کشور ما هم اثر می‌گذارد، از طرفی فشار آوردن تحریم‌ها نارواست که طبیعیتأ آثار خود را بر اقتصاد ایران می‌گذرد اما این‌ها مربوط به خارج کشور است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به تحولات اقتصادی داخلی گفت: آنچه مربوط به داخل کشور است این است که یک جراحی اقتصادی در این مملکت شده، چندین میلیارد پول شما مردم از جیب چهار هزار و ۱۲۰ نفر درآمده و در جیب ۷۳ میلیون ایرانی ریخته شده، این چهار هزار و ۱۲۰ نفری که این میلیاردها را می‌بلعیدند، می‌خوردند و هرطور دلشان می‌خواست استفاده می‌کردند، وقتی پول از جیب این‌ها دربیاید و برود در جیب همه مردم آرام نمی‌گیرند، آن سواستفاده‌هایی که قبلأ داشتند را می‌خواهند از طریق دیگر جبران کنند و آن هم از طریق احتکار است، آن‌ها از طریق نرخ‌‌گذاری‌های غیرمنصفانه و بستن دروازه‌های کالای اساسی به روی مردم دست به این شیطنت‌ها زدند اما ما نظام مقتدر داریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: آنچه مسئولان باید توجه کنند این است که باید باهم هماهنگ بشوند، مسئولین اجرایی و قضایی دست‌به‌دست هم بدهند و این مشکل را برطرف کنند، احتکارچی، گرانفروش و بی‌انصاف را براندازی کنند.

وی عنوان داشت: تلاش‌های مسئولین از این شهر به آن شهر در میان مردم بودن و به مردم و فقرا رسیدن، همه خرابی‌ها را از نزدیک دیدن، پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در آنِ واحد در یک بیمه رایگان درآوردن و دیپلماسی اقتصادی به جای تحریم‌ها جایگزین کردن و سبب خنثی‌سازی تحریم‌ها شدن با یک تدبیر و سیاست بالا و ارزشمند، این‌ها همه لذت و شیرینی‌اش در کام مردم با تلخی گرانی‌ها قابل لمس نیست و شیرینی‌های این موفقیت‌ها را نمی‌توانند لمس کنند.

علم‌الهدی اضافه کرد: باید حتمأ قوای کشور دست‌به‌دست هم بدهند و جلو گرانی‌های غیرمنصفانه و سواستفاده یک عده افراد سودجو را بگیرند، این که داخل مملکت ماست، عوارض خارجی در اختیار ما نیست، این عارضه که در اختیار ماست و می‌توانیم جلو آن را بگیریم، مسئولین با همه توان وسط میدان بیایند و از یک بازار، شهر و استان شروع کنند تمام کشور در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها جلوی سواستفاده یک عده سودجوی نابکاری که میلیاردها پول مردم را را به جیب می‌زدند و فساد می‌کردند، گرفته شود.

وی گفت: اگر یک فعالیت قوی به وسیله دستگاه‌های مجری و با هماهنگی قوه قضاییه و مجلس اجرا شود، مشکلاتی که به‌واسطه گرانی‌ها به‌وجود آمده حل خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما