شناسهٔ خبر: 54871297 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امام جمعه مشهد:

با تغییر محل مذاکره با دشمن هم پیمان نمی‌شویم

امام جمعه مشهد گفت: دشمنان فکر کرده اند با تغییر محل مذاکره، ما با آنان هم پیمان می‌شویم و از اتفاقات گذشته می‌گذریم.

صاحب‌خبر -

 آیت الله سید احمد علم الهدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حرم رضوی گفت: دشمنان فکر کرده اند که اگر مکان مذاکرات عوض شود و از وین به قطر بیاید، موضوع مذاکرات برجام به نتیجه خواهد رسید و کشورمان از شرایط خود عقب نشینی می‌کند.

او گفت: آن‌ها از چندی پیش نیز اقداماتی از جمله شهادت شهید صیاد خدایی، خرابکاری در انرژی هسته‌ای و راه اندازی جریان تحریم‌ها در معاملات پتروشیمی را برای تحت فشار قرار دادن کشورمان انجام دادند تا بتوانند ایران را مجبور به پذیرش خواسته هایشان کنند.

امام جمعه مشهد گفت: اما تیم مقتدر و قهرمان ایرانی در این مذاکرات که در راس آن یک جوان متدین قرار دارد، تاکنون موفق شده است مقتدرانه در مقابل آمریکا بایستد و به هیچ وجه از شرایط خویش عقب نشینی نکند.

آیت الله علم الهدی گفت: امروز اگر متدینین در راس کشور باشند، مملکت و مردم رشد می‌کنند؛ این نتیجه بیش از ۴۰ سال حکومت و نظام انقلاب ما است.

او گفت: گرانی‌های امروز در جامعه واقعیت دارد و مشکلات اقتصادی جهان هم به جدیت وجود دارد، فشار تحریم‌ها بی شک آثار خودش را دارد؛ اما ما نظام مقتدری داریم و مسئولان اجرایی و قضایی باید باهم هماهنگ شوند تا این شرایط را تغییر دهند.

امام جمعه مشهد گفت: برائت از آمریکا و اسرائیل از مهم‌ترین درس‌هایی است که در مراسم حج وجود دارد.

آیت الله علم الهدی مناسک حج را فرصتی برای افشای دشمنی با آمریکا و اسرائیل دانست و گفت: فضای بین المللی، این دو کشور را مخالف ایران می‌دانند، اما در واقع این دو کشور دشمن اسلام و مسلمانان جهان هستند و این مناسک فرصتی برای بازگو کردن این موضوع است.

او گفت: آمریکا و اسرائیل همیشه بر سر اسلام بحث دارند و به دنبال اسلام زدایی مردم ایران هستند و تلاش می‌کنند اسلام را از میان نسل جوان جمع کنند که این عناد و دشمنی باید در مراسم حج امسال مورد توجه زائران خانه قرار گیرد.

نظر شما